Norteforsen det självklara målet när det är konstrunda!

 
 
Om man tänkt sig ut på konstrunda 2020 så var Norteforsen det självklara målet. 
Efter lättnader i folkhälsomyndighetens restriktioner bedöms det att det går att genomföra en lite annorlunda konstrunda. En ”alternativ” konstrunda där man inte har någon samlingsutställning och katalogen var digital. Dessutom kunde man använda en app i sin smartphone och navigera fram till utställarna via den inbyggda kartan. 
 
Denna adress är välkänd för oss som har flera tavlor och konstföremål i hemmet från denna lokala konstnär. 
Här finner du en härligt ATELJÉ:  Tofta Lugnet 213, 30593 Halmstad
 
Utomhus hittar du även Ståldalens konst i alla former. De tillverkar och monterar produkter för hem och trädgård i stål bla krukor, odlingslådor, rabattkanter, lusthus mm. Det som inte finns är roligast att skapa...
 
 
 
 
 
 
Här står dörren öppen för att ta emot både mig och dig...
 
Tittut fåglar i långa banor...
 
 
Underbart härliga fat...
 
Fantastiska tavlor pryder väggarna. 
🔺 Klart som katten att den här gör sig i galleriet också! 🔺 
 
 

Lena Skoglund

TEKNIKER: KERAMIK MÅLERI SKULPTUR

OM MIG

Arbetar hemifrån i min ateljé där jag också har ett galleri, ring så öppnar jag! Håll utkik ibland håller jag kurser. Älskar naturen och djur, det ger mig äkta skaparglädje. Jag arbetar mycket med kontraster i både material och färgval, annars blir det lite för tråkigt. Runda former är återkommande som jag fascineras av, den är evig i evighet. Jorden är rund, naturen och djuren har sina cykler, dna, jaa allt är runt enligt mig.

OM MIN KONST

Arbetar med akryl, akvarell, keramik och hantverk. I mitt skapande vill jag göra vackra saker som naturen inspirerar mig till, gärna med lite humor. En känsla av rofylldhet och skratt. I mitt måleri använder jag främst naturfärger, i "smutsig" färgskala, lager på lager, både abstrakt och figurativt. Akvarellen lockar mig att testa pigmentens egenskapar och målar gärna upprepande former. I keramiken arbetar jag med stengods lera och tillverkar olika djur, änglar och målar med glasyr på stora fat.

HEMSIDA

http://www.konstateljelugnethalmstad.se

 

Vi köpte med oss några lotter hem. Nu hoppas vi på vinst, håll tummar och tår. 

 

Kommentera här: