Tung över huvudet...

Allt började med att jag blev lite tung över huvudet, hade lite huvudvärk och
värk i muskler över bröstrygg och i nacken. Nu i fredags fick jag även halsont  som i för sig redan nu gått över med hjälp av Wild Oregano Oil kapslar. 
 
 
 
Hosta och lite tung andning kom på fredagskvällen samtidigt som en liten envis snuva och nästäppa gjorde sig påmind. En typisk förkylning alltså!! 🤧 Jobbar man med ungar så gör man...
 
Eller kan det vara Corona virus? 😷
Ingen människa kan tydligen märka skillnaden om man då inte får rejält med feber och väldigt svårt att andas. 
Men jag tar det säkra före det osäkra, snabbt ryckte jag ut för att ställa i ordning i vikarie-pärmen och sakerna på katedern i klassrummet. 1,2,3 bara att följa schemat, minut för minut. 🤪🤣😂 Samt ha en naturlig fallenhet för improvisation och envishet gällande barns och elevers sätt att vara. 🤪😬😍
Tursamt att jag hade en fantastisk kollega som kunde rycka in, när man själv inte kan eller får vara på plats. ❤️
 
Nu på fm har jag varit och tagit Covid-19, självtest. Jättesmidigt, men ack så läskigt med pinne i näsan och i halsen. 🥴 Inom något dygn får vi resultatet och förhoppningsvis kan jag vara på plats hos mina elever redan i slutet på veckan.
Håll tummarna för vanligt förkylningsvirus. 🤧
 

Kommentera här: