På tur...

Semestermys kan ju vara allehanda olika saker att göra. Min inspiration i hemmet hämtar jag ofta bland antikt, gamla möbler och inredning. Mitt hem och vår inredning hemma skulle mycket väl kunnat passat in i ett allmogehus eller ett gammalt torp i en skogskant. Min största önskan är att en gång kanske som pensionär kunna dra mig tillbaka och få njuta av ett litet hus, hönor och egen odling och den härliga naturen. 
 
Under mina semesterdagar har jag haft förmånen att åka runt på lite olika loppisar, antikt, design och inredningshus för inspiration. En av dagarna ringde min härliga svägerska Ulla och ville ut på en liten tur. Tjo ho! 😁❤️
Lyktor åkte med hem i bilen från Ateljé 18, Söndrum 
 
Nellie Nettis design & Inredning bjöd på härlig design och inspiration. 
 
 
 
 
Blommor, blad och krukor följde med hem från Fritz blommor 😁😍❤️
 
 
 
 
 
 
 
En annan dag fick jag med mig Göran på en liten sväng gällande antikt och inredning. 😁😍❤️
Vi stannade först till vid Mia's inredning och inspiration, Eldsberga. 
 
 
 
Tog oss vidare till Ann-tikt & Sånt, Mellby, Laholm 
 
 
 
 
 
 
 
Och slutligen till Drömmar inne & ute, Mellby 
 
 
 
Dessemellan vad kan man göra när regnet bara öser ner!! 💧🌧️💧
Jo här står vi då... 🏌️‍♂️ Strandtorp GK, under tak så klart, annars ute på banan.
 
 
Men efter regn kommer solsken!
Solens strålar gör underverk ☀️☀️☀️
Västra stranden nedanför Söderpiren ger mig lugn och återhämtning. 
 
 Nu har jag landat... 
 
 
Tulipa i Knäred fick sedan besök och med hem åkte både ljuslykta och tassel 😁👌🏼  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På plats i hemmet kommer dessa till all sin rätt. 
 
 
 
 
Vägen tur och retur Knäred är vacker...
 
 
 
Sedan har jag äntligen tagit mig till gården jag så mycket hört talas om.
Oooo vilket underbart ställe... 👌🏼  Perstorp 101, Stora Berg, Getinge 
Här kan man få härlig portion inspiration. 😁❤️
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tog åter den otroligt vackra vägen ut förbi Stjärnarp...  
  
 
 
 
Mia's inredning och inspiration fick alltså återigen besök. 
 
 
 
Med hem i bilen åkte det med lite härliga saker
 
 
 
 En fantastisk ormbunke med ljuvliga luftrötter i en tjusig kruka.
Enkel ljusbärare i smide.
 
Hoppas även du har fått lite ljuvlig inspiration här... 😁😍❤️

Kommentera här: