Då var jag igång igen... 😜

Hej hallå, nu har jag varit igång på jobbet en vecka sedan semestern. Jisses vad trött jag har varit på kvällarna. 😴

Då vi äntligen fått lite sommar, sol och värme igen ☀️har jag passat på att ta med mig en bok 📖 ut på balkongen för en stunds avkoppling och återhämtning innan kvällsmiddagen då jag kommit hem på kvällskvisten. Jag har dock inte orkat tänka på att ta mig ner för ett kvällssim i havet 💦 en golfrunda ⛳🏌️‍♂️eller gymträning 💪🏼som kanske varit en ambition nu när jag skulle starta upp de kommande rutiner jag önskar inför läsåret. 

Oj! Vaknade till med ett ryck, 😴 hade stensomnat i soffan på balkongen,  middagstiden var redan över för längesen. Det fick bli en kopp te istället före sänggåendet. ☕

Veckan har inneburit kompetensutveckling, analysarbete och förberedande inför skolans läsår 20/21. 


På måndag dyker alla mina 25 elever upp, 🥰 de är då tillbaka efter sitt sommarlov. ☀️ 

Jag önskar att alla elever har haft en toppensommar och att inga barn behöver komma tillbaka med rädsla, ångest eller depression över att föräldrar beslutat sig för att gå isär under Corona tid och sommarledigheten. 

Vi vet ju att allt detta kan sätta sina spår på mänskligheten i denna tid av rådande omständigheter med Håll ut och Håll avstånd!

Redan tidigare anser sig tydligen alla vårdnadshavare ha det tufft med livspusslet, att hålla koll på alla uppdrag de tror sig behöva  under en vanlig vardag i Sverige. Prioriteringar för barn, föräldrar och skola aktiviteter osv, hur ska man orka med barnens läxor också?? 

I går var jag helt slut när jag kom hem, gjorde i ordning en kopp te och slog mig ner i fåtöljen, la upp fötterna på en fotpall, för en stunds avkoppling med en bok innan jag skulle ta tag i köksbestyren. Göran var på AW med sina kollegor från posten 📯 så jag hade all tid i världen att unna mig lite egentid. Knappt hade jag tänkt tanken förrän plinget kom i telefonen. 🔊
Ville jag möta upp Göran på Rotundan så kunde vi ta oss ut för ett glas bubbel 🥂🍾 och lite god kvällsmat på stan. Skulle vi inte passa på nu när sommaren hade kommit tillbaka? ☀️☀️☀️ 

Snabbt prioriterade jag om, drog  i mig min kopp te, ☕ på med en klänning och sedan lite rosa färg på läpparna 💋😜. Ja, kanske var det bättre att dra ut på stan än att somna i fåtöljen. 

Det blev en härlig fullträff att vila på en uteservering. 🥂🍾
God mat och fantastisk musik 🎶 under tiden som vi intog den goda måltiden. 





På väg hem mötte vi upp ett härligt gäng... 
Håll ut- håll avstånd! 
I dag & i morgon är det playan som gäller. ☀️💦 Stranddagarna ska få mig att fylla på den sista energi som behövs för att ta emot alla sköna kids med positiv energi och ett leende på läpparna på måndag. Tjo ho! ett nytt läsår ligger framför oss. 











Kommentera här: