Ljus ljus ljus...

Under höstlovet passade jag på att åka upp till min kära pappa med sambo. Vi fick några goa dagar tillsammans.  
 
💞 I underbart väder, tog jag med mig Birgitta och åkte en runda till Nossebro och Essunga. Kyrkogården fick påhälsning. Ljus tändes 🕯️ för Mamma Eva, moster Gittan, barnens farfar Allan och farmor och min kära körvän Carina. 💞Tiden stod still en stund, ljusa minnen fick utlopp i allhelgontid.💞 
 
Skön är friden
vilan i Din tysta grav
Du har fyllt Ditt värv i tiden
Ödmjukt tack för allt Du gav
 
 
 
 
Det finns en glädje större än sorgen, Glädjen att minnas... 💞💞💞
En av kvällarna tog vi oss ut för att se "Lights in Alingsås"👌🏼
Kanon, att det lagt fokus  och ljus på naturen i fina Nolhagaparken. Riktigt bra i år måste jag säga. 🕯️💡👍🏼 Nedan följer lite bilder från kvällen. Lights skiljer sig på flera sätt från andra ljusevenemang runt om i världen. Internationellt verksamma designers ansöker om att bli Workshop heads och leda en grupp studenter, och studenter inom ljusdesign och arkitektur ansöker om att få delta. 
Ljus berör. Dels genom det visuella. Att måla med ljus är både vackert och dramatiskt. Men ljus är mer än vad du ser. Det är också en känsla. En känsla är det Lights in Alingsås jobbat med sedan starten år 2000.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Innan jag åkte vidare måste jag passa på att få med mig lite god mat hem... 😁inget går upp mot Eriksons.
 
Lite häftig ljussättning har vi även i Halmstad, staden med de tre hjärtan ❤️❤️❤️
 
 

Kommentera här: