Tiden är dyrbar!

Tiden rinner allt för fort iväg från mig…

Eller vad kan man säga, det beror förstås alltid på vad man gör med sin tid. Vi vet ju, har vi fullt upp, går tiden rysligt fort… Har vi tråkigt och inget att göra upplevs tiden som att den stå still, så det är nog så att det händer mycket i mitt liv just nu som tar tiden i anspråk… därför blir också det långt mellan blogginläggen här.  Men det är härligt att tiden ständigt fylls på….

I dag kan jag konstatera att hösten verkligen har satt sin prägel på naturen… de fantastiska färgerna har gjort sitt inträde i skog och mark.

Jag som är en höstmänniska (född i oktober) kan nu andas in frisk luft och njuta av naturens alla rikedomar.

Jag är den som brukar älska sommaren, med i år tycks jag blivit lurad på den… Jag var trött redan någon vecka in på skoltermins start.  Energin som brukar fyllas på av solen uteblev… Känner dock nu när vi kommit en bit in på terminen att energin är på väg tillbaka.  Färgskalan ute får mig mer glädjefull och jag känner hur den ger mig styrka. 

Jag har dock blivit tacksam över tiden vi får, så därför känns det fantastiskt att vi kunde få till en syskonträff förra helgen. Vi vet att vår kära bror inte mår så bra i sin cancer och då blir det allt viktigare vad jag gör med min egen tid. Det blir liksom lite mer svart och vitt med att veta att tiden kan vara begränsad… 

 
 
 
Söndagen ägnade vi tid åt en viktig sak, Kyrkoval...
Du vet väl att din röst är viktig!
 
Värna om demokratin...
 

Sedan återvände vi ut i skogen för att fylla på mer av skogens guld och livets energi....

 
Hur underbart är inte detta... 🍁🍄🍁
 
 
 
Lite fika smakar alltid gott i naturen tyckte min kära familj. 
Sedan blev det några timmars rensning...
 

Under onsdagen kom pappa Bertil och Birgitta ner från Alingsås för att få träffa Peter och hans familj. Därefter fick vi en härlig mysig fikastund på stan med dem.

 
 
 

I går kväll tog vi oss tiden att vandra in genom Norre-Port till vårt Lilla torg här i stan. Här bjöds det in till Smaka på Halmstad. Här väntade ett brett utbud av smakprov från lokala krögare och producenter.

 

Vi kunde provsmaka oss igenom stan, Halmstad med de tre kärleksfulla hjärtana.   

 
 
 
 
 
 
Trevligt sälskap...
 
 
 
 
 
Även några glas champagne rann ner i strupen…
 
 
Allt från lokal odlad svamp till Kvibilles nyproducerade cheddarost fick vi med oss hem.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan vandrade vi ut ur porten och hemåt genom Norrekatts park... 
 

Vi lovade oss själva att lägga ytterligare lite av vår tid även idag lördag, för att ta oss in för en liten smaktallrik på stan. Kanske låter vi även smaklökarna och gommen få avsmaka nya spännande kryddor och läckerheter lokalproducerat ekologiskt från bygden. Kan det bli bättre? 

Kanske ses vi på stan… 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Hela du är en bloggvitaminkick. :) Vad gör det då att vi får vänta mellan inläggen. Förstår att det är extra mysigt att kunna samla hela familjen. Vi vet aldrig hur många dagar vi har på oss. Det gäller att fylla dem med braiga saker så mycket som möjligt.
Härliga foton. Rensa är trist.
Stor Bobokram till HöstIngela. Jag önskar er en fin resa.

Svar: Tack Bobo! Jag tiden vet vi inget om...
Berlin bilderna och resan var härlig med får vänta ytterligare en omgång för att komma in här på bloggen, då tiden på nått vis hann ikapp oss. Det fick först bli ett inlägg med mer eftertanke. Kram och tack till dig 💕💕
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: