En hel rad av händelser...

 

Här sitter vi nu…

alla lärare, med bedömningar och omdöme av alla våra elever i hela vårt avlånga land.

Maj och juni är en stressig tid, med allt vad det innebär... allt som vi ska vi hinna med, det som vi ännu inte har hunnit… oj oj oj!  och tillslut står vi så där och sommarlovet kan ta sig sin början! 

Nu kommer här en hel rad av händelser som jag ännu inte hunnit publicerats på min blogg. Jag har haft fullt upp men ändå hunnit upplevt många fina saker under den här månaden som jag vill dela med mig av till dig, du som orkar följa… 

Tyvärr kom så begravning i början på maj… fin och oerhört sorglig och med en stilla eftertanke hur skört livet är. Tack för alla möten i glädje och i sorg. Nu har jag skänkt ännu mer pengar till Cancerfonden. Gör du det också! 

 

Långpromenad kan vara ett fantastiskt sätt till återhämtning. Att gå längst Nissan är ett av de bästa sätten att koppla av, vatten och grönska fick jag i 9 km…

 
 
 
Även dottern var med...
 

Tog även tid för en tripp till Skåne för en fantastisk föreläsning av #halvalindha 

 

och Anna Hallén Buitenhuis.

 

 

Underbart med inspiration och bra hälsokunskap att ta till sig. Tack för andningsminut, nackträning och härliga skratt. Jag tar även till mig och sprider vidare att vi behöver mera vila, röra oss mer, kramas och ge varandra mer beröring, skratta mer, umgås och låt oss tillhöra mer. En kväll som helt klart gav mersmak.

 
 
Måste också slå ett slag för denna fantastiska bok! Vi känner alla igen dem... Jag som lärare har mött många av dem, vi ställs ofta inför dilemman som är svåra att hantera. Vi vill så väl och ibland letar vi i blindo efter lösningar för att få allas våra skitungar att må bra och passa in. En lättläst positiv bok som även ger förslag på lösningar som kan fungera i skola och i vardagen för dessa barn och alla runt dem. Mycket läsvärd!! Tack Anna Hallén Buitenhuis

Den 13 maj fyllde min underbara dotter Carolina 25 år. Det hon önskade sig denna helg var en underbar Spa- helg!  Tillsammans med hennes bästa kompis och vännina Palina och deras charmerande mammor. Tänk att få vara inkluderad på detta sätt. Känner enorm glädje! Tack min kära vän och dotter! 

 

Oooo vilken härlig helg det blev…

 

Vi startade morgonen med hotellfrukost sedan bar det av på morgonpromenad för att sedan tog vi oss upp till gymmet och spa avdelningen.

 
Lite lunch! 

 

Mer Spa och Bubbel

Massage... 

Och sedan ut på stan… Göteborg!

 

Mums! 

 

Otroligt vackert med alla körsbärsblommor i Götet... 

 

 

 

Ettt sista APT för läsåret! Stort tack till ledningen för uppskattningen ni visar.

 

 
 

Under Kristihimmelsfärdsdagen hälsade Ateljé Lugnet i Norteforsen välkommen. 
Då passade jag på att kika in till Lena Skoglund och Hanna Skoglund  i deras nyöppnade butik.  #konstrunda #konstliv #konstföreningar #konstförening #konst #keramik #hantverk #destination #halmstad #halland #unikbutik

Väl värt ett besök... 

 
 
 
En bild kan säga mer än tusen ord...
 
 
 Härliga Lena tar emot i Ateljé Lugnets nyöppnade butik.
Förstår att Hanna trivs här!
Sitt gärna ner en stund i en denna fantastisk idyll. Njut och koppla av...
 Jag fick med mig två kassar hem...  
 
 
 
Oj! nu visar sig solen från sin bästa sida. Bäst att ta till vara...

Eftersom helgen bjöd på ett så fantastiskt väder så passade vi även på att gå ut och äta lite kvällsmat på stan…. Solsidan visade sig vara ett fantastiskt alternativ!! ☀️🍷

 
 Både sol och god mat... 
 
 
 

En kväll cyklade vi ner mot Brogård till Görans bror Håkan med sambo Ulla. Jag lånade min dotter Carolinas elcykel oj! Vilken fröjd. Nu förstår jag varför hon säger att min egen cykel är död, sten död… skrota den!

Här blev det Vinboule🍷 God mat och dryck

 

Fantastisk samvaro i en skön och varm kväll.

Tjo ho! Vinst till Rhedinsgatan 👍🏼😁

 

MORSDAG
Varje år insjuknar cirka 220 personer i Sverige i ALS.
Många av dessa är någons mamma – alla är någons dotter. Men tillsammans kan vi göra skillnad.

På mors dag, tog jag chansen att hylla alla fantastiska mammor. Genom att ge en gåva till min mamma, genom att Swisha 100kr. Du kan också ge en gåva med SMS.

Nu kan du enkelt ge en gåva genom att swisha till numret 123 901 12 55.
Skriv ALS

eller vill du stödja forskningen kring ALS? Sms:a ALS till 72901 så skänker du 100 kronor till forskningen om ALS.

Idag har jag skänkt en gåva till Hjärnfonden så att fler mammor kan få hjälp och kanske en dag kunna överleva kampen mot ALS. 
Det är min morsdags-gåva till dig mamma!

I lördags, Pingstafton tog vi en mysig tur till Båstad. Bara strosade runt och njöt...

 
Vi åt gott på Två Män, cafe´!
 
Tennisstaden Båstad levererar både i stort och smått!
 Två tennislegender 😉 🤣
 
 
 
 
Pingstaftonskväll... lugnt och stilla och ett härligt sällskap. ⛳️ 
 
 
 
Gissa vad jag har gjort???
Carolina fick mig på andra tankar, nu är det gjort....
 
 
 
Det blev en ny chokladbrun Batavus i dag... en klassisk och stilren el-cykel som är utrustad med många praktiska tillbehör. Tänk som jag ska swicha fram på den, som jag hinner njuta i fulla drag! 
 

Kommentera här: