Dagens tacksamheter...

Har i stort sätt jojo-bantat hela mitt liv iallafall sedan min tonårstid... flertalet gånger har jag varit med i Viktväktarna men har även provat en massa andra olika dieter. Har till och med åkt över sundet till en dansk läkare för att få bantningspiller. Jag minns att jag bara åt knäckebröd under denna period, till frukost, lunch och middag... ingenting på, inte ens ett salladsblad, smör eller ost, varken fett, protein endast kolhydrater som ombildas till socker i kroppen. 😳 Snacka om att få ont i huvudet och gå ner sig fullständigt både i humör i kropp och fysik. 
 
Detta var under min tid då jag utbildade mig till barnskötare. När jag tittar tillbaka på foton från denna tid inser jag att det måste ha suttit i huvudet.  Av övervikten syns inte ett spår på fotona, ändå kände jag mig fet och vågade knappt visa mig.  Dåligt självförtroende och rädsla att inte duga, räcka till. 
 
En kille sa ett sanningens ord till mig under denna tid. Lär dig älska dig själv först innan du blir kär i någon. Just dessa ord har satt spår i mig.  De var tuffa att höra just då... Men jag tog dem till mig. Jag till och med satte upp orden på kylskåpet för att jag skulle se dem varje dag, påminna mig på något vis. Eftersom jag kommer ihåg dessa ord fortfarande än i dag tror jag verkligen att dem har påverkat mig på min väg i livet.  Jag vet att jag vuxit som människa, självutvecklat mig, gjort lite av karriär inom mig själv och livet. Jag måste säga att idag älskar jag den människan jag blivit.  Det är underbart fantastiskt att vi under åren utvecklas och vi lär av livet.  
 
Här är en underbar sketch med Tiffany Persson som besöker den religösa sekten för tjockisar vid namn viktväktarna. Den får representera mitt forna liv... 😂😂😂
 
Dagens tacksamheter! 
 
1 Jag är så glad att dagen idag inte flöt på som jag trodde att den skulle göra.  Ensam ordinarie på avdelningen innebär att jag kan uppskatta allt underbart som brukar fungera när vi är ordinarie pedagoger på avdelningen på vår förskola. 
 
2 Jag är så glad att jag fick en underbart härlig stund på studio Lilja igår. Jag fick en fantastisk ansiktsbehandling i lugn och fin miljö där jag gick ner i fullständig vila och återhämtning... Det gjorde att jag orkade dagen idag.    
3 Jag är så glad att jag tar mig tid och unnar mig små tillfällen till glädje, avkoppling och även lite skönhet i livet då och då. 
 
4 Jag är glad att jag ibland mår lite sämre det gör att jag aldrig tar för givet att jag mår bra. Jag väljer att se och uppskatta det "braiga"
 
5 Jag är glad att karma finns. Tror absolut att den hittade mig idag. ❤️ Fick ett fantastisk handskrivet kort av en högskolestudent som gjorde min dag. Rörd till tårar... ☺️ av tacksam 🙏🏼. 

6 Jag är glad att jag har en man med världens glädje och charm och varmaste famnen att krypa in i. 
 
7 Jag är glad att jag har fantastiska människor i min omgivning, barn, familj, vänner, arbetskamrater och alla andra goda förebilder ute i livet.  ❤️
 
8 Jag är glad över att få vara en del av en stor nytändning och förändring på förskolan. 
 
9 Jag är glad över att jag har funnit min väg i livet.  Tack vare de vägar jag valt har jag idag hamnat just här - där jag nu stormtrivs. 
 
10 Jag är glad och stolt över att jag tagit mig ner 10 kg, att jag funnit LCHF och mår toppen 😜
 
Njut av dagen!
Ta hand om dig och ta tillvara på allt nu.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Vilken fin tacksamhetslista. En sådan borde man göra då och då. Stanna upp i livet och reflektera över sig själv.
Lycka till med dina projekt. Har du tagit bloggpaus för en längre tid?
Kram Bobo

Svar: Tack! Nja... jag kan tydligen inte riktigt ta paus för en lång tid, bara halvlång... hi hi, jag finns här när andan faller på. Men det har varit en hel del annat som jag har haft fokus på det sista tiden... Barnen avslutar sina studier och vill gärna träffas, 50 årskalas, syskon som vill umgås, själv funderar jag åter på om jag ska ta upp studierna igen... hi hi, vet inte hur man ska sluta... känner att man ständigt vill utvecklas ytterligare. hoppas du har det bra Bobo! kram Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: