Halmstad Pride

I dag håller Falkenberg sin Pride-festival.  Solen lyser och det är varmt och skönt… en riktig härlig sommardag.

Halmstad har redan haft sin festival och givetvis var jag där….  Massor av kärlek låg i luften.
Hela staden var klädd i regnbågens färger.
 
 
i Prideparken "Piccassoparken" fanns många föreningar representerade även Lärarförbundet ...
 
 
 
 
Jag stod framme vid scen för att få uppleva Rickard Söderbergs härliga kör sjunga kärlekens budskap.  Tårarna rann längst kinderna på mig då kärleken strålade från scen... 
Framme vid scen dansade denna färgglada kvinnan...
 
Otroligt fika sugna vandrade vi ner till Halmstads självklara val... Regnbågen!
Här blev vi så besvikna... inte en enda färgglad flagga som inbjöd till en god fika. Därför vände vi och slank in här istället... Brooktorps gården.
 
 
Här kunde vi njuta av en god kopp 
 
Så var det så dags för att gå i Pridetåget 
 

Jag gick givetvis med i paraden för att visa min ståndpunkt i kärlekens tecken för ökad förståelse, respekt och tolerans bland alla människor oavsett sexuell läggning, ålder, ursprung, religion och/eller könsidentitet.

 
 
Jag fick nöjet att gå tillsammans med ett härligt färgsprakande Lärarförbund och med en fantastisk strålande chef. Tack alla som vandrade sida vid sida (nästan 2000) för att visa sin stånpunkt för kärlek. 

Kommentera här: