Tjejträff...

När jag fyllde 50 år i oktober förra året fick jag ett födelsedagskort på posten… kortet var från mina gamla vänner från Plönningeskolan -84. De ville fira mig och Iréne även hon nybliven femtioåring, så i helgen skulle vi vara förberedda. 
 
I veckan fick jag en packlista på sms…

Hej! Packlista: sovsäck eller lakan, badkläder, mössa, vattenflaska, badtofflor, badlakan. Jag hämtar dig vid fyra på fredag på Hagtornsvägen. Kram 

Kort och koncist meddelande. Jisses vad spännande, jag hade mina aningar skulle de bli infriade eller hade jag gått bet… :D 

Så blev jag då hämtad utanför dörren av Eva-Lotta med bil. Packningen stuvades in i kofferten. Sedan bar det av norröver. Snön började falla lite lätt och mörkret föll sakta över skogsvägarna där även gradantalet skönk ner mot några få minusgrader. Efter ca en timmes körning stod det helt plötsligt en liten marschall vid vägkanten, intill en liten sjö, här svängde vi av vägen, vi hade nu nästan nått slutmålet. Ett par hundra meter upp för en liten backe och där... kunde nu skönjas ännu fler marschaller, och där låg den... en liten röd härlig stuga på uppe på krönet. 

Alla ”flickorna” var samlade… Tjejerna från -84 Äntligen! så roligt…

Anette tog emot oss i en charmig stuga de hyrt över fredag-lördag… med snapsen i hand bjöd hon in alla med ett härligt varmt välkomnande. 

Granskottssnaps och lite tilltugg 

Ett fantastisk matbord med massor av god mat langades upp i den trivsamma stugan. 

 
Sedan kröp vi ner i badtunnan, där vi satt och mös och skvallrade om allt som hänt sedan sist.. mycket kunde avhandlas må ni tro. 
Därefter lite god härlig efterrätt och fortsatt härlig samvaro och skitsnack till sena kvällen innan vi kröp ner i varsin säng för natten. Så mysigt att få vakna upp till tjejernas prat om ditt och datt på morgonkvisten. Efter en härlig frukost tog vi en uppfriskande förmiddagspromenad innan det var dags att lasta in packningen i bilen för hemfärd. 
 
Tack alla tjejer för en fantastisk 50 års present. Hur härligt som helst! 

I sommar är det dags för den yngsta av oss att fylla 50 jämt, då får vi chansen att träffas igen. 

Stor kram till er alla. <3 

 

 

 

 

Kommentera här: