Tjo Ho! Nu är det helg....

Tjo ho!   Nu är det helg och våren är här....
dygntemperaturen har inte understigit 0 grader under en 7- dygnsperiod... Vad mer kan man önska...
 
Den första tranan har anlänt Hornborgarsjön... bilder på blåsippor, snödroppar, krokus dyker upp överallt i media och på FB.
Min kollega hade vandrat i skogen med hunden i går och fått hela byxbenet fullt av vårtokiga skogsmyror som vaknat upp ur vintersömnen... eller de kanske inte sover utan har det gott ner i värmen under jorden då det är vinter, vad vet jag. Det enda jag bryr mig om är att jag tar tillfället att göra ett riktigt VÅR SKRI och jubla över att på måndag är det vårmånad.... TJO HO! 
 
Som ett brev på posten fick jag så ett litet meddelande från Cypern där min pappa och hans sambo Birgitta är: Hallåhallå! +26 är inte så dumt. Håller tummarna för måndagen! Hoppas Ni kommer att trivas! Kram! BoB
SKIT också!!! Har de 26 grader.... va !!!! vem jag??? jag är inte avundsjuka på dem... eller??? Tänk att få byta plats med dem bara för en helg eller så... Men jag unnar dem allt gott, även om jag gärna skulle valt att vara med lite grann... De har befunnit sig på varmare breddgrader sedan i början på januari och väntas hem till Alingsås innan påsk. Allt gott till dem i värmen. 
 
Ja nu ska alla saker ner i flyttkartonger... på måndag går flyttlasset  in till stan och till vår trevliga 3:a i ett härligt, rofullt, fint kvarter mitt i stan. Ska bli riktigt mysigt. Det ska bli riktigt roligt att få plocka upp sakerna på ett nytt ställe och få till den där myskänslan och stajlingen som gör att det blir vårt hem.
 
 
Otroligt ivrig börjar jag bli... det nästan kliar i fingrarna... Och jag har lovat, jag bär inte en enda kartong.... jag ska bara stå där och ta emot och plocka upp och fixa till. Jag kan serva med kaffe och fika och bara låta det manliga släktet visa vad de går för... hi hi..  Jag måste erkänna att detta är absolut inte min stil... känns mycket underligt att skriva dessa rader... för det är inte riktigt jag... Jag brukar vara den som är med och stretar och bär och kämpar och jag ger mig aldrig i första taget.... men jag har lovat... inte en enda låda ska jag röra...  
Jag ska tänka på min kropp... ryggen, förkylningen och andningen.  ha ha ha..

Jag har tagit semesterledigt några dagar för att komma iordning.... Göran har tagit ledigt hela nästa vecka för att ta emot nya möbler... garderobsvägg från IKEA samt de nya underbart sköna ställbara sängarna från Jensen. 

På onsdag så drar det igång igen.... Då blir det inget snack utan att man tar cykeln till jobbet.... och nu går vi ju mot varmare tider… så skönt! Hoppas jag får hålla mig frisk.

Jag längtar även till vår lilla resa vi ska ut på… Italien med Rom, Pompej, Capri och Sorentohalvön väntar på oss i mitten på april. Vi firar 5 år tillsammans. Ska bli otroligt skönt och upplevelserikt. Hoppas ni alla har något roligt att se fram emot.. . Vill du dela med dig vad du har för förväntningar? 

 

 

 

Kommentera här: