Helgen har gått i ett rasande tempo…

Många timmar ägnades i golfens tecken. Jag hade tidigt under veckan bokat in mig på Vilshärads golfklubb för att ta grönt kort som det heter. Allt för att kunna följa med min kära sambo ut med golfvagnen och svinga några klubbor.  Det är så avkopplande att göra något tillsammans, njuta av den friska luften och ändå röra på sig. Jag var enormt laddad… Frågan var bara om vädret skulle hålla sig. Slutet av mars är otroligt lynnigt och kan vara enorm kall och vintrig. Det var bara hålla tummarna. Göran tyckte nog att jag var lite tokig och kanske borde väntat till maj månad.
 
Lördagen visade sig från sin absolut bästa sida, klarblå himmel, vindstilla, sol och nästan 15 grader varmt. Som enda deltagare i kursen fick jag oerhört proffsig hjälp till hundra procent. Det kändes både stimulerande och ur ren kunskapsmässig läroperiod helt suveränt att få förmånen att under några timmar helt bli synad i detalj om vad jag behöver tänka på. Tips och idéer och jag säger bara jisses vad saker man behöver tänka på. Nöta, nöta så att kroppen kan känna igen varje rörelse i de olika slagen, och vet när det känns rätt och svingen sitter där tillsammans med träffen.  Därefter lusläsa boken som syftar till att ge mig kunskaper i golfens olika slag, golfens regler och golfvett för roligare golf så att jag snabbt kan komma ut på banan och uppleva den härliga känslan när bollen flyger just dit jag vill.
Testerna på webben blev också godkända och efter att jag även klarat söndagen träning, fick jag så gröna kort och därmed mina 54 poäng i Handicap, som gör att jag nu kan fortsätta min träning och mitt spel ute på banan.
 
Göran överraskade mig fullständigt genom att komma ut till Vilshärad och gratulera med beställd mat från golfrestaurangen.
Därefter gick vi så den första rundan efter godkänt grönt kort. Solen sken och vädret var underbart och vi njöt av varandras sällskap. Jag kan dock inte påstå att det gick speciellt bra… Jag var otroligt trött de sista hålen efter en hel helg på golfbanan. Kroppen kändes öm och stel när vi kom hem och jag kan påstå att sömnen inte var svårfångad denna kväll. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lién:

Stort GRATTIS till det gröna kortet. :) Då kan man säga att 100 % av deltagarna klarade kursen. Inte illa. Undra vad som kommer att hända med dina 54 i sommar. Helgkram Bobo

Svar: Tja vi får väl se... ambitionen är inte så stor när det gäller att sänka sig... men det är underbart att komma ut med Göran och gå ett varv eller två. sen får vi se om .... jo då det bor allt en liten fighter hos mig också kanske hornen växer ut... vi får se! hi hi ;D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: