Hur var ditt nyår?

Har du nyårsångest? Är du sliten? Har du redan brutit ditt nyårslöfte? Eller vill du bara drömma om 2014?

Jag har under de senare åren insett att jag alltid har ett val, att jag kan välja själv hur jag ska hantera saker och ting. Att jag kan välja välmående och glädje, se de positiva sakerna istället för att gräva ner mig, aldrig älta saker som jag tidigare gjort i livet. Jag är inte ett självömkande offer som man kanske var i ungdomen! Att lära sig av misstag och tacka för erfarenheter som man gjort i sitt liv och sedan gå vidare är ett motto för mig.

I går valde jag att fira nyår med min älskade Göran genom att i lugn och fridfull anda, äta gott och dricka ett glas vin och sedan följa uppesittarkväll med Bingolotto på tv´n.

Därefter följde ett avsnitt av Mentalist ett höjdarprogram för mig och Göran. Lite spänning med ironi och med hjälp av de högt utvecklade observations färdigheter som Patrick Jane besitter genom att "läsa" människors sinnen. Han hjälper ett team av CBI agenter att lösa olika mord. Det yttersta målet för Patrick Jane i hans samarbete med CBI är att spåra upp mördaren känd som "Red John", som var ansvarig för de brutala morden på hans fru och dotter. Tack Patrick Jane för året som gått... uppkrupen i soffan framför tv´n med dig. Även om året som nu trätt in och jag ska tänka på att bli lite sundare i mitt levene så kommer jag inte att välja bort dig.

I dag är jag varken ångestfylld eller sliten och har inte heller hunnit bryta något nyårslöfte.

Nu ser jag fram emot 2014 med mitt positiva tänk. Jag är stark och jag tror alla kan klara mycket med lite extra vilja!

God fortsättning på det nya året och låt det bli ett fantastiskt 2014! Självklart står jag och kanske du själv för den personliga utveckling som det nya året nu ska ge mig /oss ... fortsätt att ha så kul som möjligt! <3

Kommentera här: