Sommarmöten...

Sommaren har bjudit på många olika sorters möten.

Jag är fascinerad av alla möten vi gör. Individer med olika personligheter möts och har olika sorters utbyte av varandra. 

Sommaren och semestern har varit en stor mötesplats. "Gamla" vänner, klasskamrater, släkt och kusiner har befunnits sig på samma plats som jag.

Några har tagit tillfälle att dyka upp på en fika här hos oss, vilket varit fantastiskt roligt. Några har stannat över natten och några av våra egna barn har stannat över hela sommaren…

Det har också blivit möten med helt nya bekantskaper, trevlig samvaro med god mat och dryck.

Tack för alla möten jag får göra med alla fantastiska människor som vi ständigt möter... 

Här kommer ett axplock från sommarens olika möten.

En ”gammal” klasskamrat från Vallåsskolan bjöds in på en fika då vi hade Stockholmsbesök av kära goda vänner och även detta en gammal klasskamrat från gamla goda tider.

En av mina kära körkompisar med rötter från vägötaslätta… numera Mariestadsbo dök upp på en fika.

 Lite senare under sommaren dök ännu en av våra gamla klasskamrat upp, då de tog sig en kvällspromenad förbi vårt hem…
 

Ooooo Vilken fantastisk kväll det blev i slutet av juli i ett underbart sommarskönt Varberg!

Tack kära Eva-Lena och Håkan som gjorde detta möjligt genom att upplåta ert hem och ert vardagsrum. Att få träffa o uppleva Dan Reed med fantastiska iakttagelser, känslor, upplevelser mellan låtarna gjorde ingen oberörd samtidigt som han lämnade spår efter sig av både glädje o kärlek! En man som idag har åsikter som jag helt sympatiserar med.

Tack snälla, för all den glädje o tacksamhet i stunden som vi fick dela med er.

 
 
En av mina kära mostrar gick ur tiden… på begravningen fick jag träffa släkt och vänner. 11 Kusiner kunde jag krama om i Kyrkås. Min moster tillika fadder avslutade minnesstunden med att sjunga Afselius: Ljuset, för sina tre systrar som nu inte finns med oss, en av dem är min kära mamma. Otroligt känslosamt och rörande. Tack Dora för din fina sång och din närvaro.
Något av de största nöjen i sommaren för mig och Göran har varit att i lugna former njuta av tidiga, stilla sommarmorgnar då vi går en runda golf...  Vi är gärna uppe innan alla andra vaknat. 

En höjdare var heldag på Vilshärad med goda vänner 

 
Hallandsderbyt i Falkenberg var vi givetvis också lockade att följa med på.... Heja HBK!
 
Carolina bjöd på en fantastisk smakupplevelse och en underbar sensommarkväll ute i Tylösand på Bettans Bar. 
 
 
Underbart att få rå om barnen ett tag...
 
 
Då kan man passa på att ta en fika tillsammans...
 
En och annan sommardag blev det också strandbesök som ni kan förstå
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Härligt att ha tillbaka glada Ingela med en somrig rapport och se att bloggen lever. Kram Bobo

Svar: Ja du Bobo! det satt långt inne... trodde nästan inte jag skulle fortsätta :D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: