Bildserie från en bild om dagen

Ärligt talat så vissa dagar undrar jag vad jag håller på med... En bild om dagen 2014 har kommit in i april.... hmmmm
Temat kan både vara otroligt utmanande, fruktansvärt tråkigt, tjatigt, tidsödande, utvecklande... ja du hör själv... Mina ambitioner vacklar en aningen. I morgon är det den 100:e bilden... och ja, vad ska jag säga....
Har jag blivit klokare, duktigare eller bara mer uttråkad? Ha ha ha.... dagarna går upp och ner som du hör.... 
Avgör själv! 
 
 
Bild 78:avslappning
En stunds avslappning i personalrummet innan det är dags att ta tag i ansvaret med barnen igen. Kollegan ställer upp när jag frågar om jag får ta bilden där hon krypit upp i soffan. 
 
Bild 79:kök.  
Hemma i köket, inte arrangerat, utan det du ser, det ser du även hemma hos oss till vardags. 
 
 
Bild 80: post 
Tog mig ner till Görans arbete innan öppning... Några få postare hade anlänt till dagens brevbärargärning. Bilden är tagen innan kamning av posten är gjord därför är cyklarna i sort sätt tomma på post ännu. 
 
 Bild 81: I plånboken. Inga sedlar här inte.... 
Bild 82: trappor  
Gamla fängelset i Halmstad. Om väggar kunde tala.... undrar vad dessa då lurar på... 
Nu omgjort till vandrarhem...
 Bild 83: krage 
Tidig morgon med frost i pallkragarna. Snart planterar vi ut alla kryddorna. Dock får temperaturen hålla ca 10 grader i jorden. 
 Bild 84: hår 
 Bild 85: flaska 
Dyrbara droppar från en kär flaska i köket. 
 
Bild 86: cirkel . Välanvänd under dagen...
 
Bild 87: orange 
Soluppgång på Brogård i Halmstad... på väg till arbetet strax efter klockan sex på morgonen
 Bild 88: yngre 
 
 Bild 89: fred 
 
Tavlan i bakgrunden är gjord av en kvinna enkom för mig... Hon har känt in mina vibrationer och tavlan är unik och finns endast i detta utförande för mig. En speciell känsla att få äga en sådan underbar tavla.
"All potensial, In your heart"  
 
 
Bild 90: mamma 
Smög mig in i en klädaffär och klickade av bilden mot en skyltdocka... hi hi 
 
Bild 91: läsa
Jag älskar att läsa... 
 
Forskare är överens om att högläsning är en viktig byggsten i att få ett rikt ordförråd,  att den ger en språklig medvetenhet och ökar chanserna för att barnet själv ska bli medlem i läsarnas klubb. Att högläsningen är av avgörande vikt för en god språkutveckling blir än tydligare då vi vet att 80% av barnens ordförråd är beroende av mötet med litteraturen. Vi vet också att texten/boken innehåller mycket fler ord och begrepp än ett vanligt vuxensamtal och skillnaden mellan talspråk och skriftspråk är stor och erbjuder olika ord- och begreppsförråd.
 
Forskning visar att skillnaden i ordförråd mellan språksvaga och språkstarka barn är stor, där språksvaga barn vid sex års ålder kan ha med sig så lite som 5000 ord och ett språkstarkt så mycket som 20 000 ord.  Med utgångspunkt i de stora språkliga skillnaderna mellan eleverna då de kommer till skolan har föräldrar och lärare ett gemensamt viktigt uppdrag- att språkduscha våra barn och elever.
 Bild 92: rosa
Bild 93: ovanligt  
Tecken som stöd: ovanlig eller konstigt.
Bild 94: nummer 
Varje gång jag cyklar förbi huset undrar jag vem som bor här.... och hur de har det... ha ha ha .... Sex in the city
 
Bild 95: I garaget 
En salig blandning av lek och allvar
 Bild 96: lukt
För mig är både lukt och doft underbara när det gäller en härlig kopp te. Är doft positivt och lukt negativt för dig?? För mig är orden synonymer och har samma innebörd.
 
 Bild 97: personlighet
Kan vara så mycket: sociala samspelet tillsammans med arvsmassan
Bild 98: ICA
Bild 99: Där du står...
Längst livets stig, i myllan, färggrann, lekfull med båda fötterna på jorden.
Ganska rakryggad, stolt och kärleksfull ❤️
 

Kommentera här: