Julkonsert med Carola, Rickard och kören

Så var det då äntligen dags... vi skulle ställa oss i kön tidigt tänkte vi... och ändå så var vi inte alls först på långa håll. Kön hade redan brett ut sig långt bakom kyrkan. Paraplyn var uppfällda och regnet hängde i luften och St Nikolaikyrkan låg i ett grådaskigt mörker och blåst... ändå var jag varm om hjärtat där jag stod med min syster och väntade pratade och trivdes... 
De gamla damerna och herrarna stirrade på varandra och några tappra som försökte tränga sig in i kön fick snart en snabb fräck replik som gjorde att de lommade iväg sist i kön mot rådhuset. De var inte tonåringarna som försökte tränga sig på, utan de äldre i 70-80 årsåldern med rullator knökade allt så gott de kunde, och jag tänkte i mitt stilla sinne om blickar kunde döda kanske många pensionärer fallit döda ner denna kväll. 
 
Ofta gick mina ögon upp mot klockan i tornet för att se om minuterna kunde ticka fram lite fortare..
 
Och så äntligen blev det insläpp, sjunde raden var inte så tokigt ändå och vi kunde både se och höra riktigt bra. Och vi slapp de magnefika pelarna som bär upp taket i kyrkan och som tyvärr kan skymma sikten. 
 
Och sedan stod de där... wooow, säger jag bara vilken konsert!
Carola, Rickard Söderberg och kören:TeamRickard
 
Carola vandrar ut i gången under flera sånger vitklädd likt en lucia!
En musikalisk fulländning med fantastiska sånger för nära och kära, värme och ljus och sången som Carola skrev när hennes mamma gick bort "Allt kommer att bli bra mamma" ja, då lät jag tårarna rulla ner för mina kinder.
 
Rickard briljerade i en intensiv och fantastisk " O helga natt (Adams julsång)
De öser värme och ljus och kärlek över mig, min syster och de andra i publiken i kyrkan...
 
" Nu tändas tusen juleljus"
En fantastisk julkonsert att ta med sig i hjärtat in under juldagarna...
Jag hoppas jag kan ta med mig denna vila och det varma ljuset och dess magiska känsla in under mina lediga dagar.  
 

Kommentera här: