EN SKYDDSÄNGEL...

Tack för ert stöd!

Vi är glada över att ni har valt att stödja Cancerfondens julkampanj. Med er hjälp får svensk cancerforskning en riktigt fin julklapp.

Så löd det när jag betalat in de pengar som jag kände att jag kunde avvara för att vara med och stötta i kampen mot cancer.

Därför skickar jag inga julkort i år, utan sätter in en summa pengar till cancerforskning. Där behövs pengarna bättre!....

I år har vi varit hårt drabbade i familjen så nu har jag gjort mitt val. Jag tar upp fighten:  

"FUCK CANCER"  

Jag passade även på att köpa detta fina armband med en SKYDDSÄNGEL. All vinst går till Ung Cancer. 

http://www.ungcancer.se 

 
 

Även du kan vara med och ge fler familjer en god jul i framtiden. Tack vare gåvor har cancerforskningen gjort stora framsteg. Stödet från varje enskild givare ger oss möjlighet att finansiera den främsta forskningen.

Barncancerfonden samlar in pengar för att förebygga och bekämpa cancersjukdomar hos barn och arbetar för en bättre vård- och livssituation för cancerdrabbade barn och deras familjer.

Kunskap är makt. Kärlek är grundläggande. Inställning är allt.

Från första stund, från första oron, från första beskedet hoppas jag att det finns någon där för att hålla dig i handen, prata om din rädsla och ge dig information.

Jag tror på ärlighet.

Jag tror på att säga som det är och våga stå upp för det man vill ha och behöver. När du inte orkar kräva det – Hoppas jag att det finns någon som är där för dig.

Jag tror på kärlek. Kärlek till varandra, kärlek till livet. Tron på kärlekens makt att kunna trösta, kunna läka, kunna hela. Kärlek som inte kräver någonting tillbaka.

Jag vet vikten av kunskap. Hur den minskar rädsla och ger dig makten att fatta beslut. Och vi vet att kampen aldrig tar slut. Cancer kan lämna din kropp, men den lämnar aldrig ditt liv.

Jag tror på kämparglöd. Inte medömkan. Jag tror på att få människor runt omkring dig att slåss med dig, inte tycka synd om dig. Det här är ditt livs fight och du ska inte kriga ensam.

 
                                                                                 
 
 

Här nedan följer länkar, även du kan stödja!

http://www.cancerfonden.se/sv/

http://www.barncancerfonden.se/

http://www.ungcancer.se/

 Jag stöttade alla tre genom mina bidrag.Gör det även du...

 

 

 

Kommentera här: