Sommar, sommar, sommar och sol

Oj, va tiden rusar fram...
Det är knappt så jag hinner med i svängarna. Vilken tur att tiden ständigt fylls på. Måste dock stanna upp och njuta här och nu, bli stilla några ögonblick. Se mig runt och andas in allt det vackra och fina. Stunder att minnas och komma tillbaka till när det som idag, är grått och då himlen släpper ut sin vätska från välfyllda moln och låter vattnet strila ner över oss i ett välbehövligt styrkande kraftdryck. Naturen får återhämtning och livselixir så att växter och djur och människor får nytt liv igen. 
 
Jag blir gärna nostalgisk... jag blir väldigt glad som idag t.ex. då jag tittar tillbaka på bilderna från senaste tiden. Jag går gärna tillbaka och njuter av det som jag varit med om i vardagen, fotona i min telefon hjälper minnen att komma tillbaka och jag kan njuta om och om igen. 
 
Oj, vilken sommar det blev... 
Här mår vi kanon!! ☀️☀️☀️💦

Vi höll oss på rätt sida av myllret! 👍🏼 Massor av folk, precis som en het semesterdag i juli 😳 i Tylösand

 
 
 
 
När det blir som allra varmast kommer lite god svalka...
 
 

En fantastisk kvällspromenad helt själv i 24 gradig värme. Så underbart vid Nissan och Slottsmöllan här kan jag fylla på energin. 

 
 
 
 
För er som blir lite törstiga under heta somriga soldagar kommer här mitt recept på Röd Sangria med 43, en variant av den Spanska klassikern.
 Ingredienser: 

1 fl Spanskt rött vin
1,5 dl Licor 43
1 fl Prosecco 
2 pressade apelsiner + en pressad citron till juice. 
Apelsin + citron klyftor 
Myntablad 
några Nejlikor
Serverad med isbitar 🍷🤪

 


Mums! 😋 hemma på balkongen kan man också njuta...  Kanske kan locka med denna goda aptitretare?
Italiensk glass tillverkad av Görans kollega, Mr Gelato 👍.  Här med saltlakrits   😋med färska hallon.

 

Sedan blev det en dag på stranden🎶
Nu har vi provat Ugglarp, så otroligt skönt! Ljummet i vattnet! 💦 Det här är verkligen livet...

 
 
 
 
 

Därefter blev det en härlig somrig personalfest! Temat går nog inte att ta fel på... 
Sportdrycken tycktes vara ovanligt god! 👍🏼😋 receptet har du fått ovan.

 

Ooooj vilken fest det blev! Tack till alla 1-3 kollegor det fixade vi kanonbra för alla lärare på skolan.

 
 
Vissa slog klackarna i taket...  Jag säger inte vem. 
 
 
 

🏳️‍🌈 Halmstad City Pride! 🏳️‍🌈 Ännu en gång känner jag att det är min plikt som lärare att visa mitt ställningstagande när det gäller allas lika rätt, att alla elever och lärare ska kunna kräva en skola där man blir respekterad. Det ska inte spela någon roll vem man blir kär i eller vilken könsidentitet man anser sig ha.🏳️‍🌈

 
Nu vet du varför jag går under Lärarförbundets flagg i Halmstad.

Oj vilken studentdag det blev... ☀️☀️☀️Soligt o varmt! Hela familjen hade slutit upp...
 
 

🇸🇪
 Grattis kära Sofie!!! 🇸🇪
 
 

Stora graulationer till lillebror Peters, fina dotter Sofie. Här fanns hela familjen samlad när hon tågade in i Norre Kattspark. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu när familjen fanns på plats passade vi på att samlas alla för  💞 en kväll på stan... 💞I härliga sommarstaden Halmstad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I söndags var det så dags för vårens stora höjdpunk när det gäller Capella Snöstorps sånginsats.
 
 
 
Oj! Vilka två fantastiska konserter med Förklädd Gud!🎶🎶🎶🎶🎶😍 Tack alla som förgyllde denna dag. 😘❤️
 
 
Förklädd Gud! 🎶🎶🎶🎶🎶 Ett verk som kräver en kör, en orkester och en recitatör. 
Gissa vem som ska vara vår recitatör??? Vem pasar inte bättre än folkkäre Mark Levengood. 
Verket handlar om att i den antika grekiska gudasagan fick guden Apollon som straff att vandra förklädd bland människor på jorden. 
 
 
 
 
Som en återkommande inslag på avslutningen bjuder alla lärare på avslutande musikunderhållning efter alla elevers fina sommarlovssånger. I år var det ”Sommarflossa” som gällde med Fyllingeskolans lärare F-3. Josefine bjöd på magisk saxofonspel när vi stämde upp och dansade till den omgjorda låten, Samir och Viktors melodifestivalbidrag Shuffla. Vilken härlig avslutning det blev. Jisses vilket gäng! 🎶🎶🎶🎶Dunder succé!!! ooooo folkets jubel. 
 
Oooo vilken lättnad... ännu ett läsår i hamn. Känner att jag är väl värd att korka upp nu!! 🥂🇸🇪
 
 
Sedan väntade Utvärderingsdag... 🧐 Fyllingeskolan. Ooo det ända jag längtade ut till var sol och värme!
Nu kan jag dock andas ut efter alla timmar med personliga reflektioner av läsåret... 
Reflektionerna är nu inskickad och jag känner mig helt uttömd och slut. 🙃
 
Så igår var det dags att överraska en härlig sångkollega i Cappella Snöstorp... 🎶🎶🎶🎶
 
Hipp hurra länge leve kärleken! ❤️❤️ Jag låter bilderna nedan tala för sig själv.  (bilderna jag är med på är lånade av fantastiska körtjejer)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu laddar jag för en sista dag på skolan innan jag går på en mycket välbehövlig semester....
Nästa vecka tar jag och min älskling 💞flyget till en underbart vacker Grekisk ö, Kreta. Där kommer vi att fira midsommar och njuta av sol och bad under två veckor.
 
Jag önskar dig som läsare en underbart härlig sommar!  ☀️☀️☀️
 
 
 
 
 

Kommentera här: