Syltade gröna tomater...

 
Även om solen ☀️stundtals tittar fram verkar det som kylan ändå tar överhand över mina tomater.
 
Jag är orolig att de aldrig kommer att mogna. Det är september och skördemånad. 🍁🍅🌶 Tomaterna får alltså komma in på fönsterbrädan. 
 
 
 
Även grönkålen skördas... 😋
Oooo där fick den inte ligga länge...
Min dottern kom hem under kvällen och då friterade vi grönkålen och åt den som snacks, ljuvligt gott. 
 
Efter det jag inhandlat denna bok idag blev jag otroligt sugen på att prova att göra lite olika nyttigheter..  
 
Så idag när tomaterna låg där på fönsterbrädan var det som de ropade till mig... hi hi!
 
Nu skulle vi allt hitta på något roligt...
Lite vitlök... och andra kryddor
 
 
Så nu ikväll har jag provat att göra syltade gröna tomater för första gången... 🍅 😜 😋
Färdig fermenterade om ca 1 mån.
 
Ska bli jättespännande att provsmaka dem...
Det blev dock inga stekta gröna tomater idag. Hi hi! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Tänk att tomaterna pratade till dig. Sådant gillar jag. Vilket nyttigt blogginlägg. Jag visste inte att det gick att fritera grönkål.
Är det säkert att ni inte har en riktigt elak och jobbig granne och att ni ...
Kram Bobo som ska ta in gröna tomater imorgon. Jag har också gett upp hoppet.

Svar: Oj! På tal om att ge upp hoppet... det får vi aldrig göra. Ge upp alltså! Bara tänka ett varv till, tänka om och kanske göra på ett helt nytt sätt. Det kan ju bli hur bra som helst om man drar saker ett varv till. 😉😁 💕 hi hi
Annars har vi lärt oss något nytt... eller 🙄 inte
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: