Har du sett herr Kantarell, bort i enebacken?

Regnig och lite kylig lördag. ☔️💦
Efter att ha gått i prideparaden tyckte jag det passade med en varm kopp te och för oss som gillar lakrits 😍 Stekte jag kokos, ca 1dl, i smör. Tillsatte lakritspulver, vaniljpulver och lite flingsalt. Lät det svalna och hade vispad grädde och blåbär till. 
Så otroligt gott 
 
 
Efter en tråkigt regning lördag längtade jag ut, ut till skogen för stilla lugn, frisk luft och magisk ro. 
Jag åkte helt enkelt ut lite på känn under sen söndags efm... 
 
Ställde bilen och tog ca 30 meter in i skogen, ställde mig och tittade upp mot skogsbacken och där framför mig fanns de... hur många som helst. 
 
Skogens guld!!! 

 "Har du sett herr Kantarell, bort i enebacken? / Han kom dit i förrgår kväll med sin hatt på nacken / Den är gul och den är grann, passar just en sådan man / passar åt herr Kantarell bort i enebacken."

Jag var ute i 45 min i skogen...  tog inte många meter och ändå blev korgen full. 
 
Njöt av alla intryck runt omkring ...
 
 Denna fick stå kvar... 🍄
 
Underbar rekreation 🍁🍂🍄
 
Sedan bar det hem för en härlig kvällsmat...
 Så gott!    
 
 
 

Kommentera här: