Här är jag och nu kommer alla känslorna på en och samma gång...

Så här skrev jag på mitt inlägg i FB i fredags...

Här är jag och nu kommer alla känslorna på en och samma gång för i kväll har vi nöjet att få lyssna till Gessle här på Brottet i Halmstad. Det blir nostalgi på hög nivå för en gammal Halmstad-bo som återvänt till hemstaden. Så därför säger jag även om det kan bli tuffa tider, kan man alltid gå och fiska, eller kanske bara ta en promenad genom stan…
Vi bor nu alldeles utanför Norre Port, längre bort där Nissan far… därför blir texterna så självklara när man vandrar genom stan upp mot Galgberget eller kanske mot Kärleken... på promenad genom stan.
Så vilket håll du än går, eller om du bara gungar och gungar… Vill du vara med? så ses vi på Brottet i kväll, låt solen lysa på oss…för vi vill inte smaka på ett regn i kväll mer än musikaliskt då förstås… 
I staden med de ♥️♥️♥️

 

Annika och Claes hade i 100års present fått biljetter av oss till denna mangefika kväll...
Jag tror dock att Göran och jag hade störts behållning av kvällen då vi som Halmstadbor har sedan tonårstiden varit med och fått musiken påfyllt i blodet på något vis...
 
Per Gessle är ute på stor sommarturné 2017! Under namnet ”En vacker kväll. 

Så här skriver Per själv om turnén:   "Det är dags att ta en musikalisk selfie!
Jag har skrivit låtar och varit artist i 37 år. Helt klart lyckligt lottad. Tre karriärer har det blivit. En med Roxette, en med Gyllene Tider och en alldeles solo. Alla tre är olika men ligger lika nära mitt hjärta och bär mitt personliga DNA och nu, till sommaren 2017, tänkte jag blanda om i min gryta och spela låtar jag skrivit som betytt extra mycket för mej. Både från Roxette, Gyllene Tider och från min soloresa. Det känns rätt. Och på tiden.
Det är tio år sedan jag gjorde ett svenskt album och en turné i Sverige på egen hand. Hoppas vi syns någonstans i den vackra sommaren.
 
 

Annika och Claes dök upp lagom så vi fick i oss lite smått och gott...
Sedan tog vi cyklarna till Brottet som även resten av alla Halmstadbor också gjorde, alla vallfärdade mot samma destination kändes det som. 
 
 
Jag var noga med att vi skulle vara i god tid...
 
Därför fick vi även ta del av förbanden...
 
Vi hade kunnat nöja oss med huvudatraktionen: Per Gessle ♥️♥️♥️ 
 
 
Så kom han då äntligen...    😜 🎤 🎸 🎶 
 
💕💕💕    Gessle levererade!     💕💕💕    Wow vilken musik! 
 
 
Lars Winnerbäck kom förbi en sväng...    ♥️♥️♥️
 
 
Vi var på plats + drygt 11 000 till... 🤣😄
 
 😜 🎤 🎸 🎶 😜 🎤 🎸 😜 🎤 🎸 😜 🎤 🎸 😜 🎤 🎸 🎶
 
 
 Helena Josefsson har en fantastiska sångröst. 
 
Jag är glad att vi tog oss till Brottet den här kvällen, den ville jag inte missa...   ♥️♥️♥️ säger bara WOW! Vilken kväll! Magi på hög nivå❤️
 
(Denna sista bild är lånad av Katarina Andersson, här kan man verkligen se hur mycket folk det var...)
 
 
Lysande resention fick Gessle i Hallandsposten:

En hitmakare i högform

 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Det där lät både lockande och nostalgiskt. Bara att få cykla till Brottet hade jag älskat. Dessutom är jag förtjust i både Lasse Winnerbäck och Helena Josefssons röst.
Snyggt upplagt av dig och fina foton som alltid. <3
Kram Bobo

Svar: Jag tror absolut att du, Bobo hade trivts här... Lite trångt när vi skulle tåga hem alla... men ändå alldeles underbart <3
kram Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: