Påsklov...

 
 

Tog mig kära bil på en sväng... 💕💕💕till nära och kära.
Bilen tog mig upp till Alingsås för ett första stopp.

💕💕 Nostalgiresan fortsatte sedan till min gamla hembygd efter en trevlig samvaro, god mat och en natts välbehövlig vila.

 

Många goa kramar från personer som betytt mycket i mitt forna liv... 💕💕
Till er jag missade, här kommer varma goa kramar till er... 💕💕


Först tog jag mig till butiken med prakten och blomsterglädjen.

Kära Emma stod mitt i denna härliga blomsterskrud och strålade i takt med vårsolen. OOO vad roligt och se henne!
Efter en stunds trevlig samspråk köpte jag med mig lite blomster för att förgylla dagen för några utvalda jag råkade på. 

Jag styrde stegen mot Eken, Sparbankens gamla lokaler som nu är omgjord för att passa ett högre syfte, pastorsexpeditionen. Här kunde jag överraska min goa Körledare Britt-Marie…

Till alla i gamla goa vänner i kören Treklövern kommer här ett fång med kramar <3 <3 <3 
 
Efter en härlig stunds småprat om livet fortsatte jag mina steg till byns enda mode och kläd-affär Ainas. Här blev det fler kramar och en stilig topp fick följa med hem från butiken. Minns många härliga minnen då jag gått modevisning för Aina...
 
 
 
Nu styrde jag bilen till Essunga kyrka… 
 
 

Påskliljorna och min sång, ute vid korset, fick bli en länk till min kära mamma och kyrkan som betytt en hel del i mitt forna liv.

Här har jag en gång vigts med mina barns far, döpt mina barn, låtit mina barn vara med i barntimmar, begravt nära och kära, i stilla ro men även med sång, musik och min egen körsång med Treklövern.  Här stod jag nu i ringen intill stenen och sjöng ”Du omsluter mig” det kändes rätt och riktigt precis som för 15 år sedan när vi begravde kära mamma alldeles för tidigt.

 
Kunde inte låta bli att svänga förbi vårt gamla hus i Essungastations-by. Vidare for jag sedan upp till Högaberget för att ta del av naturens egen blomsterprakt…
 
 
 
Blåsippor och vitsippor i en härlig grönska på marken samt de starkt livskraftiga träden att vila ryggen emot för att insupa kraften från rötterna.
 
 
 
Hungern smög sig på, kul då att Hanssons kiosk fortfarande kan erbjuda lite mat. Här fick jag även en härlig kram från en gammal god vän från slöjd och hantverkstiden.

Min kära moster Ingrid fick en påhälsning... till övriga mostrar som jag inte hann träffa kommer här kramar <3 <3 <3 

Därefter hade jag bokat in mig hos min kusin för att få en klassisk massage. Jisses vad härligt!  Stort tack Maggan du är otroligt duktig.
Tack också för en fin pratstund efteråt.
 
Innan bilfärden smet jag in på butiken med Sveriges godaste charkvaror och fyllde en hel påse sedan for jag tillbaka.
 
 
I Alingsås stod redan maten färdig på bordet när jag dök upp hos pappa och Birgitta.  Efter en hel dag med mycket trevligheter, mys och prat så kröp jag ner i pappas o Birgittas bäddsoffa.

Efter en mysig stund på stan i Sveriges café-tätaste stad tog jag bilen vidare till Göteborg…

Här smet jag in på 5:an huset, en snabb sväng ut på stan och en god måltid tillsammans med Zebastian. Innan han hastade iväg för AW med arbetskompisar.

Glad att få träffa min kära son i Göteborg innan jag for hemåt till bästkustens pärla, Halmstad... 😊💕
 

 

Kommentera här: