smärta...

Ja ha, då var det dags igen, Jag får bara inte till det… 

Osteopaten jublade inte när jag lades upp på hennes behandlingsbord eller det kanske var precis det hon gjorde, inombords. Nä, det vill jag aldrig tro, att hon enbart vill tjäna pengar….
Hon är en seriös kvinna i sina bästa dagar… och gör allt för att vi alla ska må lite bättre. Hon lever som hon lär eller??? (jag såg att hon smög ut och tog sig några halsbloss innan hon skulle knåda mig.  Dock tvättade hon händerna väldigt noga efter, sköljde munnen och tog sig en halstablett för att inte lukta) Vi är ju inte mer än människor.

Jag måste ändå säga att jag har ett enormt förtroende för henne. Hon kan sin sak och dessutom är hon fantastisk när hon efteråt förklarar vad, hur och varför.

Det är diskbråcket som orsakar all min smärta… inte bara i ryggen utan allt trasslet jag har haft med min mage under hösten.

LCHF släng dig i väggen… här försvann inga kilon under den månad jag stod ut… och tvi vale för allt fett man skulle stoppa i sig…   
Ägg i all ära men till frukost, lunch och middag, på tvären, längden och i alla former är det inte så roligt alla gånger.

Dock fortsätter jag med Probiotikan från hälsokostaffären och har dessutom efter order från Valentina att dricka en mugg med varmt saltvatten på fastande mage varje morgon.  Och orden ringande i mina öron hör jag henne säga - Vi ska nog få till det här Ingela. Nervtrådarna ligger på så illa för dig att det slagit ut din mage helt och hållet. Njurarna och gallblåsan har legat illa till för dig också känner jag, sådant här kan leda till både njursvikt, gallsten, diabetes eller svår reumatisk värk.  

Huga!!!
Jag känner sådant förtroende för Valentina att jag dessutom tror på allt hon säger… det faller på plats när hon pratar om det. Man får en förståelse för hur allt hänger ihop.

Valentina visar sedan på väggen hur alla nervtrådarna går genom hela kroppen från ryggraden och benmärgen och hur allt påverkas av varandra.
Ännu en gång förvånas jag över hur allt fungera i våra kroppar och hur skört och hur fantastiskt det är när ett nytt litet liv föds…. hur allt kan fungera, så magiskt som det är när allt faller på plats, som ett under när man tar upp sitt barn för första gången och räknar antalet fingrar och tår…  

Nog om detta, nu vet jag det är inte magen isig som är problemet utan helheten. Allt påverkar dig.  Behandla inte symtom utan orsak…  Tack Valentina! 

                                     
 

Kommentera här: