Musikupplevelse...

I slutet på 70 & 80 talet fick jag vara medresenär under konserter med Dan Hylander, Py Bäckmans och Raj Montana band live. Jag var en av dem som stod längst fram vid scenen i Halmstad, Båstad och Ängelholm. Fantastiska upplevelser som både då och nu sätter spår i själen och vilket drag på scenen de skapar.  

Jag har under årens lopp tagit del av många sånger och psalmer genom television och radio som Py ligger bakom.  Genom mitt egna musicerande i kören har jag fått ta del av många psalmer och sånger som tränger in i själen. Jag har även haft förmånen att sjunga i kör bakom Py. En fantastisk upplevelse.

I dag har åren satt sina spår hos Py, hon leverera riktigt bra texter och låtar. Albumet ”Min plats på jorden” är en av mina absoluta favoriter.

Py levererar bäst på scen i mötet med publiken, det kan ingen ta ifrån henne. 

Kajskjulets scen i Halmstad kunde erbjuda Py Bäckman och Janne Bark… Jag hade förmånen att kunna köpa loss två biljetter genom personalföreningen och gav Göran detta i Julklapp.  

Så i går kväll hade jag förmånen att tillsammans med min själsfrände åter få ta del av dessa stora låtar med starka texter. Makalöst bra! och en resa om livet. Tänk att två personer kan fylla en lokal med sina röster och en gitarr och ett munspel. Det var riktigt bra! Bra blandning med gamla o nya låtar. Och 80 tals bandet The Husbands gamla gitarrist Janne Bark var riktigt bra, både på sång och gitarr. Tack!

 

En av låtarna som lämnade spår i djupet av mitt bröst var låten till hennes mamma, Oh Mamma

 Har ni möjlighet och om ni gillar dem gå och se dem, du kommer säkert inte att ångra dig! 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Vilka minnen du ger mig i detta inlägg. Jag blev ett stort fan till Dan Hylander i maj 1984 och kunde hans flesta texter under många år. Från början kände jag mest att Py fick jag med i paketet. På senare år har jag fått ett mycket bättre "förhållande" till henne. The Husband hade ofta Dan som gästartist på Norre K. Roligt att läsa dina rader. Kram Bobo

Svar: 😃
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: