Shopping...

I dag har jag shoppat! En ny resväska är inköpt för att göra mig resklar till Stockholm och Kiruna under nästa vecka. Och snygg är den dessutom. Jag gjorde ett riktigt fynd på Jysk känner jag spontant. Och nu ska den fyllas med det som jag har köpt in för att klara en veckas semester i huvudstaden samt uppe i Sveriges vinterkyla. Det är både spännande och jag har en otrolig förväntan gällande veckan.

Understället skall hålla mig varm inifrån, jag har hört att man ska ha många lager för att hålla sig varm i riktig fjällkyla.
 
De tjocka goa microfleece underställsbyxor är inköpta för att hålla mig ordentligt varm om det blir väldigt kallt.
Ullstrumpor och riktigt varma fårskinnssulor finns också i packningen…
 
hi hi Jag är väl förberedd på en si så där 25- 30 minusgrader. Vore otroligt roligt om det nu skulle hålla sig runt 0-gradit, då jag är så förberedd. Får hoppas då att jag inte växer ur något av kläderna innan det hunnits användas någon gång.

 

På tisdagskvällen är det alltså dags för en rosa dag. Rosa fettisdag i Norrvikens skolmatsal i Sollentuna här deltar hela 100 sponsorer och här samlas 150 kvinnor i kampen på mot cancer. Kvinnor som är mitt i livet samlas till en trevlig kväll med varma människor, glada skratt, djupa tankar, högtflugna ...drömmar och skön underhållning. Gäster betalar en slant för sitt deltagande och intäkterna går oavkortat till insamlingen ”Rosa fettisdag” ™ hos Cancerfonden. Denna kväll går av stapeln på fettisdagen varje år. Sno gärna idén och startar upp ett eget event i din egen stad.

Den rosa toppen är inköpt speciellt för detta event.

Näsdukar ska ner i väskan, är lite rädd att känslor kan ta tag i mig när min kära lillasyster Birgitta håller det tal om hur det är att få besked, leva med cancer, bli friskförklarad m.m. Det kan bli riktigt känsligt känner jag… 

På onsdagens förmiddag går sedan flyget upp till Kiruna… och jag hoppas att min son står däruppe för att ta emot mig när flyget tar mark. Ishotellet, Esrange Space Center (Institutet för rymdfysik), gruvan och kanske ett och annat norrsken hoppas jag få uppleva. Christoffer jag hoppas du har några överraskningar i bakfickan. 

Tills dess njuter jag av min cykeltur till arbetet på morgonen... när solen går upp.

 

Kommentarer:

1 Mostrid:

Lycklig resa. Det är nog vår i Kiruna oxå. Hälsa Poffer.

Svar: Ja det är det nog Astrid! Jag ska hälsa 😃
Ingela Harrysson Nilsson

2 Bosse Lidén:

Jag ser att du är både laddad och fulltankad. Läcker färg på resväskan. Ha det så trevligt. Kram Bobo

Svar: Tack! Visst är den fräck, väskan! 😃
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: