Lasse Åberg och Ulrikdahls...

Vilken härlig långhelg vi fick! 💖

Efter att ha blivit upplockad på jobbet på torsdagskvällen var vi så på väg...
Vi stannade till en liten snabbis vid vägkanten efter några timmar för att kasta i oss lite festlig picknickmat som Göran så snällt och romantiskt hade packat ner. 😘💕  

 
Det var grått, grått och regnet smattrade mot rutan. 🌧️
 
 
Första stoppet blev hos min kära son Christoffer i Linköping. Hans gästfrihet var stor när vi fick ta över hans säng över natten. Själv kröp han ner i soffan efter en god kopp te. 💕
 
På morgonen när Christoffer åkte till jobbet tog vi bilen till Stockholm för att träffa dotter Carolina, på sin mottagning "Dina tandläkare". Det är underbart att få lite hjälp med upp-putsning av garnityret. 😁 Men orden "-Mamma du ska använd tandtråd varje dag." - Det gör jag, sa jag kanske lite väl snabbt 😂😂 
Bakom en av dörrarna lurade borrmaskinen. 😉
Tur för mig att hon inte använder denna iallafall.
 

Sedan bar det av till Bålsta och min kära lillasyster Birgitta och hennes sambo Mats. 💕 Även här var generositeten stor. Vi bubblade, 🥂🍾 åt, pratade och sov (utmärkt i deras dubbelsäng). 
 
 
På lördagen åkte vi en sväng till Lasse Åbergs museum. 
 

Vi tittade på Lasses egen Musse Pigg samling.
 
Här fanns även en utställning med Jan Stenmark som intresserade Göran mycket.
 
 
 
 
 
 
Stig Helmer är också en gammal härlig figur vi vuxit upp med.
 
 
 
 
 
 
Och vad sägs om att träda in i Trazan och Banarnes trädkoja. 
 
 
 
Därefter åkte vi till Ulrikdals trädgårdar... Här åt vi mycket god mat och därefter strosade vi runt i slottsparken.
 
 
 
 
Mycket gott med vegetarisk...
 
 
 
 
 
 
 
Kärlek!  💖💖💖
 
 
När vi kom hem fortsatte vi bubbla och äta gott! 🥂🍾
 
Stort tack till min son Zebastian som ordna lite med min nya telefonen.
Appar och lite annat som inte ville riktigt som jag ville. 😉
 
Efter en härlig helg med nära och kära 💕tackade vi på förmiddagen för oss och hade sedan en sextimmars resa framför oss innan vi skulle var hemma i Halmstad. 
 
Efter några timmar bakom ratten blev vi riktigt sugna, det drog till lite i tarmarna o på vinst o förlust styrde jag av E4:an och hoppades på lite god mat. 😋
O vips efter lite körning hamnade vi i paradiset för en liten stund, Uppgrenna Naturhus, precis bakom Braehus var sagolikt. Utan att ha en aning blev det en riktig fullträff i solen strålar. ☀️
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det blev det en riktigt fin bilfärd hem. 
 

Kommentera här: