Kraft och energi fylls på...

 
Nu känner jag att kraft och energi fylls på...
Tänk vad mycket som händer i kroppen, knoppen och i naturen när ljuset återvänder. 
 
 
 
Norrekatts park får en ny lyster med sina färger... från gråskalan till magiskt vackert. 
 
 
Jag har dock en viss förkärlek till de vackert blommande magnoliaträden. Dessa underbart vackra vårträd som får oss att dra andan och utbrista i ett och annat aaaahh och ooohhh när de blommar...
På hösten tronar många av dem med vackra, röda fröställningar.
 
 
Men man blir härligt glad i hjärtat av dessa färger...😍
 
Den här lilla stackaren såg dock lite vilsen ut, kanske han bara ville sitta under kork-eken, (här i parken är det dock Pippis napp-träd) när de andra fåglarna ville leka tittut. 
 
Skyndade mig hem för att titta till mina egna magnolior på balkongen. Inga blommor i år 😔Men sakta sakta väcks dock de gröna till liv. 
 
 
Här måste jag dock konstatera att tyvärr är det mycket svårt att driva upp magnolior på balkong med just härdigheten. I år har vintern varit extra hård mot mina magnolior...lång kanske inte så kall men otroligt lång...
Då är det med sorg i hjärtat man inser att två av mina magnolior får gå till tippen i år!  
 
Som vi har längtat.... men nu kommer äntligen värmen och ljuset! 
 
 
Så idag åker desa ut på balkongen. Nu borde väl i kung Bore somnat in och inte lurar på att komma fram ta dem... 🙄
 
 
OOOO titta vad vi hittade i tidningen...  Vill du veta mer hur vi hade det på Island läs mitt förra inlägg om det magiska landet.
 
Och ni som har möjlighet, här finns nu chansen att få lysnna till det Islänska programmet, konsert imorgon i Snöstorps kyrka med Capella Snöstorp, varmt välkomna! 
 
 
 
Sedan har vi redan dragit igång med ny repertoar...
 
 
Den 10/6 blir det konsert igen! 
Ett verk som kräver en kör, en orkester och en recitatör. 
Gissa vem som ska vara vår recitatör??? Vem pasar inte bättre än folkkäre Mark Levengood. 
Verket handlar om att i den antika grekiska gudasagan fick guden Apollon som straff att vandra förklädd bland människor på jorden. Välkomna! 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Den där energin lyser genom hela inlägget. Många läckra foton. Stackars magnolior. Hade du sagt något dumt till dem i vinter? :)
Jag ska läsa om Island vid nästa bloggvandring. Nu är det balkonglunch som gäller.
Kram Bobo Flyttare

Svar: Jättetråkigt på fina magnolior. Dock var dessa inte så vackra längre! Nu får det bli andra lite tåligare växter annars blir det bara sommarblommor, köp och släng... hi hi! :) kram kram Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

2 Bosse Lidén:

Händer det att du/ni saknar trädgården i Snöstorp? Chansen är stor att vi kommer att bli utan trädgård/täppa nästa gång. Hjälp! Vad har vi gett oss in på. :) Tur vi brukar vara flexibla. Nu ska jag ta en tur till Island. Det måste ha varit en upplevelse utöver det vardagliga.

Svar: Hej o hallå! Spännande med er flytt. 😉
I dag har jag smyckat balkongen ytterligare. 🌸🌼🌹Vi köper på oss mycket blomster och grönt 🍀🌿under sommarsäsongen... det är det värt! Även om många kulor rullar i väg. 🤑 Det får mig ändå att trivas ganska bra utan gräs under fötterna. Men visst ibland önskar man sig en egen trädgård. Vi har dock havet nära, dessutom Galgberget och Norrekatts Park in på knuten. Så visst kan man ändå ta del av naturen.
Kanske Island kan locka dig! 😉
Kram kram
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: