Utvärderar min resa av RS och bönor

 

 

 

Med respekt mot vad alla tycker och känner när det gäller bönor byter jag nu väg igen. Efter att jag lagt till RS (bönor) till kosten under 3-4 veckor tillsammans med LCHF( 19 mån) utvärderar jag idag. 

Ingen viktnedgång däremot dryga 2 kg upp, känner mig svullen i kroppen, knottriga ben som jag hade vid glutenintag, dock bättre utkomst vid toabesök och det kan ju vara skönt.
 

Jag måste dock känna mig överbevisad om att min kropp inte klarar av denna påfrestning särskilt bra, jag kan inte fortsätta med RS tre ggr om dagen.  Jag avslutar därför mitt försök med RS (bönor) eller åtminstone drar ner drastiskt och kan kanske vid enstaka ggr lägga till bönor i kosten, eller varför skulle jag det! Mår ju så mycket bättre utan. Jag fortsätter att fokusera på bra mat som inte ger inflammation i kroppen med värk, där omega 6 och andra ämnen som minskar vårt mineralupptag inte får plats. 😂😜

 

Forsätter dock att äta min surkål naturligt probiotika för magen. Goda bakterier i form av fermenterad mat innehåller levande bakterier i stället för piller på burk. Det finns flera olika bra fermenterade livsmedel så som kefir, kombucha och syrade grönsaker. Personlig favorit som är enkel att ha hemma i sitt kylskåp är just surkål och kefir till frukosten. Dessutom har jag beslutat mig för att ta del av dessa kurser i sept:

 

Surkålsverkstad 2 sept

Kimchi, kvass och kombucha! 3 sept 

PROBIOTIKA I KVADRAT!
Vill du lära dig hur du kan ta tillvara på säsongens grönsaker, utan att frysa in dem? Vill du dessutom öka både hållbarhet och näring i dem? Då är det dags att lära dig mer om hur du enkelt själv kan syra dina grönsaker. Vår populära grundkurs i fermentering lär dig allt du behöver för att komma igång att göra din egen probiotika i form av surkål. 

 

Under två eftermiddagar diskuterar vi och testar olika fermenteringsmetoder, grönsaker och probiotiska drycker. 

Program:
Kort introduktion till fermentering och mjölksyrning, inklusive hälsofördelar.
Demonstration, diskussion och avsmakning: 
- Fermenterade drycker, såsom kvass & kombucha.
- Kimchi-inspirerade grönsaker
Kimchiverkstad. 
Stenåldersfika.

 

 
 Bor du i Halmstad med omnejd har du tur
Anmälan gör du till Paulssonpaleo
Breared Kannesten 650, 31038 Simlångsdalen

 

 

👍🏼 Jag önskar er alla en bra dag! 💕 och grattis till er som klarar bönor i kosten. 

 

 

 
 

Kommentera här: