Kraft, kärlek utan missbruk..

Vad har jag för mål?

Har du satt upp mål för dig själv?

Vad är det bästa för mig?

 

En kraft, viljans kraft, kärlek, utan missbruk!

Att driva sin egen vilja fram…

Att känna lugn, frid

Något större än dig själv…

Du har själv förmågan att hjälpa dig själv, när du väl har bestämt dig för ett mål.

Vad riktar sig min vilja?

Hur vill jag må?

Vad gör jag för att välja att nå målet?

Du kan ta hjälp av andra men du måste själv välja att förändra dina tankar och handlingar även om du inte riktigt vet vart det leder...  

När du väl har bestäm dig, var då mottaglig för att det öppnas nya dörrar i ditt liv… våga kliva in i dessa nya rum och salar som kan ge dig nya kreativa tankar till förändring och utveckling för dig själv och för andra.

  

Under det senaste året har mycket utveckling skett på många plan…

 

·      Jag har valt att gå tillbaka till skolan värld:

Här möter jag nu nya barn och elever, föräldrar, härliga kollegor och ledare och får på så sätt fler att förhålla mig till gällande tankar och handlingar i min lärarroll.  Jag är dessutom ödmjuk, glad och tacksam för de människor jag mött och lärt av tidigare. 

  

·      Jag har valt att lägga om min kost:

Jag äter LCHF kost sedan jan 2016, en livsstil med mer fett men helt utan gluten och socker.  Har på så sätt gått ner 15 kg i vikt, till storlek 38 och i vissa kläder har jag till och med Small. Helt ofattbart i min värld! Dessutom mår jag så mycket bättre i min kropp och min själ. (dock lite dyrt med en ny garderob)

 

·      Med inspiration av andra och pushning har jag vågat mig på arbetsintervjuer som jag aldrig trodde skulle finnas i min egen tankebana.  Jag vågar, jag kan, jag vill utvecklas!

 

·      Jag har tagit tag i tränandet för min egen kropp skull, att vara aktiv och tänka på att kroppen ska vara med mig livet ut gör att jag gärna tar långpromenader, på 6-7 km, med min dotter på kvällarna efter arbetet. Någon gång i veckan tar jag mig även till gymmet för att bygga upp styrkan.

  

·      Jag väljer att njuta av livet lite extra genom att kanske ta en massage, fotvård, olika SPA-behandlingar, biobesök, äta lite extra gott (alltid LCHF), åka och hälsa på mina barn, gå på någon konsert ibland och framför allt umgås med nära och kära. Nu senast har jag i veckan dessutom tatuerat in eyeliners för att jag inte längre har min fantastiska syn kvar. Kan bara konstatera att det är helt hopplöst att stå framför spegeln nuförtiden och få till en snygg sminkning. Kladd överallt och där det inte ska vara. Kan tyckas att det är bananalt, fåfängt och slöseri men för mig är det en rejäl vardagsnjutning att kunna se mig i spegeln och konstatera att jag ser helt okey ut, utan något kladd i fejset.

 

·      Jag lär mig mycket av den nya vetenskaplig forskning gällande mat och hälsa och vad missbruk av socker kan göra med kroppen. Fantastiskt att det nu går upp ett ljus inom läkarkåren, att allt hänger ihop. Mat- kopplat till sjukdomstillstånd. Kosten spelar otroligt stor roll... Och gluten påverkar både tarmen och att en inflammatoriskt kost kommer påverka oss negativt i hur vi mår. Att mag– och tarmfloran påverkar vår hjärna.

 

·      Jag sätter upp nya mål och riktar min vilja och utmaningar framåt. Jag väljer att tänka positivt.   Jag tror att allt har en mening och att jag lär och utvecklas under tiden som jag får någon motgång eller råkar ta ett steg åt sidan eller kanske till och med bakåt. Jag känner lugn och frid för att jag vet att jag är med på en resa i mitt livslånga lärande…

  

Har du satt upp mål för dig själv?

Vågar du öppna nya dörrar och kliva in i rum och salar som kan ge dig nya kreativa tankar till förändring och utveckling för dig själv och för andra?

 

 

 

 

Kommentarer:

1 Jan Johanson:

Har nyligen hittat din blogg.Kul att läsa. Jag var också på återträffen 2010 Gick i 9b Göran kommer säkert ihåg mig? MVH Janne Johanson Skultuna

Svar: Hej Janne! Jodå, både jag och Göran minns dig. Kul att du har hittat hit. :D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: