Semester...

Min semester har innehållit tre delar kan man säga.

Första delen av semestern bestod i att tycka synd om mig själv. Utarbetad och trött (efter en intensiv period på skolan) och då min förhoppningsfulla kärleksfulla semesterresa till medelhavet gick om intet även denna sommar gick jag i däck fullständigt. Frustration och oro om vad denna semester inte skulle innehålla tog upp mina tankar och känslor. Jag såg bara det jag skulle sakna och det jag inte skulle få tillräckligt av, så som sol, varma bad, avkoppling på långa ljuvliga sandstränder, nya upptäckter och kultur.

Allt jag ville se, uppleva, allt jag ville och måste hinna med…

Jag gick ner mig fullständigt i mitt sinne, tappade fotfästet och här var det nära att min stora kärlek och mitt härliga äktenskap upplöstes. Snacka om att krisa!

Jag gav mig tid för mina tankar… tänkte att jag måst hinna med så mycket… men tids nog hade mina tankar tänkt klart.

 

Andra delen tog jag tag i livet igen! 

Tog mig för att göra roliga saker. Umgicks med nära och kära… Reste i väg och träffade underbara vänner, syskon, gamla kollegor, och släktingar.  Återupptäckte gamla omgivningar kan man säga.

 💕💕Är oerhört tacksam för allt jag får uppleva  💕💕💕 tack för alla härliga möten  💕💕

 
💕💕Midsommar  firades med min älskade syster och hennes barn... 💕💕 
 
 
Midsommarkvällen firades med dessa underbara människor. 💕💕 
 
Vi tog oss sedan en sväng till Alingsås...
 
 

Halmstad anordnade The Tall Ships races för andra gången under sista helgen i juni. Då passade vi på att titta på alla fina båtar som låg i hamn här.

 

 
 
 
 

Jag tog mig till Vänersnäs där min kära vän Annika och jag trivdes tillsammans.... 🥂🍾💦

 

Att umgås med mina egna barn ger också påfyllning av ny energi, då man inte träffar dem så ofta.

 Min dotter och jag tog oss en sväng till Båstad som visade sig från en underbart fin sida 💕💕
Även Torekov hann vi med... 🌸💕
 
💕💕💕 Min syster är ett energiknippe i sig, helt underbar… Jag har haft möjlighet att träffa henne några gånger under sommaren. 💕💕💕
 
 Vi var ett litet gärng som tog oss med suporterbussen upp till Göteborg för att heja fram vårt HBK!  ⚽️ 
 
 
Att umgås med gamla vänner är härligt och dessutom att göra det under härliga former är Mums!  😋
 
 
Vi deltog i OS med syskonen Nilsson med respektive... 💕💕
 
 
 
Några ytters få dagar kunde vi ta det lugnt och slappna av på stranden... 
 
 I slutet av juli åkte vi på 100 års-fest till Vänersnäs!
 
 
En kväll blev fantastiskt trevlig ute på Bettans i Tylösand med min dotter och hennes faster Ingela med man. 
 
 
 
 
Tredje delen av semestern har jag försökt att fylla på och att ladda kraft och energi till allt arbetet på skolan som nu ligger framför mig, höstterminen med all kunskapsutbildning för eleverna i åk 2 startar ju nu i mitten på aug. Jag hoppas på ett stimulerande klimat för glädje i lärandet.

Jag har njutit på balkongen för att fylla på energier och D-vitamin. Att ta långa promenader i skog och mark likaså. Läsa bra böcker, ta sovmorgon i en tyst bostad, att äta god mat när jag själv vill är också något jag prioriterat. 

TID- Att hitta mig själv igen! (som Lisa Nilsson sjunger)

Allt jag behöver nu…

Galgberget och bokskogen helar.... 
 
 
Jag har fokuserat på meditation, mindfullness, naturen, yoga, sängen, en varm god vän att prata med eller att vara tyst tillsammans med. Jag väljer absolut inte bort min goda hälsosamma mat och träning. Detta gör ju att jag mår så mycket bättre! 
 
Människors hälsa, jordens hälsa, alltings hälsa, är för mig en grundkraft, den jordmån ur vilken allt spirar.  Hälsa till välbefinnande, i alla avseenden. Kroppsligt, mentalt, själsligt, andligt, socialt…allt, helheten... ett holistiskt synsätt.
Jag önskar att alla människor lyssnade lite mer på sig själva och sina kroppars signaler precis som Therese Renåker förmedlar på sin blogg: http://www.thereserenaker.se
 
Att se till HELA människan, till HELA din hälsa och alltings hälsa, och det är din kropp och själ i förening. Att våga lyssna och lita på din kropps signaler och hörsamma din själs längtan.
 
 
 
 
Här hos min moster och morbror blandades minnen och nostalgi från svunnen barndomstid... 💕💕💕
 
 
Men framför allt jag har tillåtit mig att vara ifred, Låtit mig bara va! I lugn och ro…
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 NORRSKEN EMMA:

härligt fina foton!

ha en bra dag

Svar: Tack! Ha en bra dag själv /Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

2 Bosse Lidén:

Det där var ett låååångt blogginlägg med många fina foton och tänkvärd text.
Från moll till dur. Jag är glad för att det var den resan och inte tvärtom.
Hoppas du kan behålla balansen när allvaret och jobbet väntar runt hörnet.
Var rädd om dig. <3
Kram Bobo

Svar: Tack Bobo! Jag ska försöka hålla balansen precis som du skriver. Mental och inre hälsa är otroligt betydelsefull, kanske mycket mer än vi någonsin kan tro. Hoppas du har hunnit ha en fantastisk semester och vila eller är det bara fokus på den nya boken. Lycka till och givetvis vet du att en av dina nya böckerna ska gå till Halmstad. kram Ingela <3
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: