Farewell, sista natten med gänget...

I går var det farewell, sista natten med gänget. Vi hade blivit inbjudna för en sista samvaro och ett tack och farväl till vår "gamla" förskolechef. Jag skrattade lite över hans inbjudan, inte att vi var inbjudna utan hans överskrift på inbjudan...  😂
Trodde han verkligen att vi skulle orka en hel natt, vi är ju dock inte purunga längre. Jo, någon 90-talist har vi fått in i gänget men de flesta börjar dra sig upp i åldersspannet och tanken på en hel natt i festligt tempo har passerat för länge sedan när det gäller mig. Jag kan bara konstatera att jag är mycket kvällstrött och har svårt att hålla mig vaken efter 22 efter en hel arbetsdag. Däremot vaknar jag hyfsat tidigt även under helgerna.  
 
Jag måste säga att det blev en mycket trevlig kväll. Kent och Anders är mycket välkomnande och kan det här med att alla ska känna sig hemma som gäster. Deras värdskap var mycket positivt och Kent bjöd in till mycket god mat och dryck och samtal med skratt. Det var härligt att under trevliga lätta former få umgås med nära kollegor under kvällen. Kent bjöd på både det ena och det andra och jag som varit lite osäker när det gällde mitt eget matintag under kvällen kunde fullständigt koppla av. LCHF-mat hittade jag gott om. Här behövdes inte fuska med något under kvällen.  
 
Jag har snappat upp under de år Kent varit min chef att han har en förkärlek för färgen orange, eller brandgul som man säger i Skåne. Ja, Kent är ju dock skåning precis som jag och jag vet att han och Anders hade i sin lägenhet valt att färgsätta med just den färgen, brandgult. Därför blev jag extra glad när jag under dagen hade fått tag i bland annat en härlig blombukett som gick just i denna färgkombination för att ta med från hans medarbetare. 
 
 
 
Kent och Anders lägenhet var stor och mycket smakfullt inredd. Och fast än vi var många inbjudna fanns det gått om plats för alla. Jag måste säga att det var mycket skratt och härlig stämning vid borden. Jag själv bröt upp lagom till det att det bjöds på kaffe och många goda tilltugg. Då var min hosta så intensiv och min ork hade gjort sitt. Jag tackade värdarna för glädjefylld kväll.. Göran hämtade mig med bilen och det var dags för mig för att få krypa ner till sängs efter en intensiv dag. 
 
Stort tack Kent!
Lycka till med dina nya utmaningar och din utveckling i det livslånga lärandet med fokus på förskolan.  Tack för fem utvecklande år tillsammans! 😃👍 Tack också för alla goda minnen på Klackerups och Teknikförskolan!
 
Jag är övertygad om att ditt nya arbete som Verksamhetsutvecklare för förskolan på utvecklingsavdelningen blir mycket spännande och utmanande! Du kommer att göra ett gott arbete för Halmstad kommun.  
 
Och glöm inte att skolan börjar i förskolan! 

Kommentera här: