Glasering...

Igår var jag på keramikkurs igen.  Det var dags att glasera lerfatet jag gjort. Vilken kulör ska man bestämma sig för tro? 

Nja dessa är nog till rakubränningen i vår. I dag fick de bli dessa.  
 


Blanda och vispa på! 
Så var det dags...
 
 Börjar med undersidan. 

Dags att vända och ta framsidan... 
 
 
Lenas härliga rakubrända alster står vi sidorna och inspirerar. 


Hur läckra som helst... 

Här kollar vi in olika sorters glasyrer för att själva kunna välja vad man själv önskar. 


Ett ägg till påsk kanske? 



Så var det så klart... Nu är det bara vänta och se vad glaseringen ger i bränningen. Håll tummarna! 👍🏼 
Innan jag tog min lilla röda hem 🚗 fick jag med mig en kasse.   


 
Gula, gröna, röda och bruna... Mums!Dessa friherrinnor har det toppen... eller var det tuppen? 
Jag ska låta mig väl smaka... 😋




 
 

Kommentera här: