Att fira...

I fredags blev det LCHF-pizza från Costello pizzeria i Halmstad, samt ett härligt glas rött vin till (3g socker per liter vin) . 
 
Göran och jag tyckte att jag absolut var värd lite extra efter 3,5 månader med LCHF's härligt goda mat i kroppen. Pizzan var absolut god (orkade knappt hälften) men nu så här i efterhand kan jag räkna upp otaligt fler maträtter som är mycket godare.    
Det är bara i huvudet det sitter att unna sig något gott på fredagskvällen o så fel man kan ha... 
 
Jag äter ju alltid extremt god mat utan att tillåta mig det där, som huvudet tror är det lilla extra. Ibland spelar det verkligen ingen roll vad man stoppar i sig för substitut det är inte alls så gott som man har inbillat sig.  Inget i värden kan just nu få mig att gå tillbaka till den sockerkonsumtionen jag för några månader sedan tryckte i mig utan att förstå. Kunskap är nyckeln till mycket och i detta fall hur min kropp reagerar på gluten och vetemjöl.
Dagens härliga brunch, klart bättre än pizza....
 
Inflammationen i kroppen har gett sig.  Min IBS mage är som bortblåst, ryggen har blivit helt suverän, dessutom ingen astma känning, smidigare i kroppen. Kommer i kläder som jag av någon konstig anledning har haft hängande i garderoben utan att ha kommit i på flera år. Jag har tappat nästan 9 kg, 10 cm i midjan och 10 cm runt stussen, mina ben har blivit 5 cm smalare. Tror nog att ni fattar att jag är nöjd.  👍🏼☺️👌🏼
 
I går i affären hade jag nöjet att träffa på en gammal kollega som jag inte träffat på ett tag. Hennes förvåning 😳 över mina tappade kilon var lätt att se. Hon kommenterade att min viktnedgång syntes rejält till min extrema glädje förstås. 😃 Man har lite svårt att följa sin viktresa kroppligen och mentalt... det kan vara idé att titta på kort och se förvandlingen. 
 
Igår gjorde jag också ett röj i garderoben... 
Ut med mycket av det gamla som jag aldrig mer kommer att använda igen. 
Och där hänger den... klänningen som jag valde med omsorg till vår vigsel i höstas. 
 
Jag har lovat mig själv att jag ska ta ett foto på årsdagen och jämföra före och efter LCHF i denna. Ska bli intressant att se vad rätt mat kan göra med en kropp. 
 
Vågar man använda bikini i sommar eller ska man gömma sig i vassen? 👙
 
Kram på er! 💕
 
 
 

Kommentera här: