Turbulenta tider...

Turbulenta tider i världen... flyktingkris. 
Krisa kan man göra för mångt och mycke i vår rika värld.  Vi är för feta, vi hinner inte med och berika oss själva, vi stressar för mycket, äter fel kost, får paddnackar, rör oss inte tillräckligt, hinner inte med våra barn, lägger pengar på fel saker, byter bil för ofta... Ja man kan i all oändlighet skriva till saker på den här listan. 

Min bror får inte göra sin operation... 
Det var alltför stor risk att han skulle avlida på operationsbordet. Det var dock 20% chans att han skulle bli helt frisk från sin cancer. 20%. 
Vem säger att jag inte skulle tillhöra dessa 20% säger min bror. Underbart! Snacka om positiv framtidstro.  

Oooo jag säger hade det funnits 20% chans att överleva färden över Atlanten i gummibåt som flykting hade kanske både du och jag tagit den. För då finns det ju ändå en chans att komma till något land där man kan få lite respekt och tilltro till en värld under sitt liv. Vi föds, lever våra liv och kommer så småningom att dö. Vem har rätten att säga att mitt liv är mer värt än ditt.  Är det inte vår gemensamma värld vi lever i.  

Sträck ut en hand till dina medmänniskor... 
Du kan göra skillnad. 



Kommentera här: