Med mobiltelefonen i högsta hugg dagligen...

Här kommer nya bilder från #enbildomdagen2014
 
Mobiltelefonen Iphone 4S är min ständiga följeslagare. Samma dag tas fotot för att sedan laddas upp på Instagram och på FB ! Jag kollar temat sent på kvällen innan för att få lite inspiration, funderar och funderar... Vaknar tidigt på morgonen och undrar vad skjuttan nu temat var nu då. Ha ha! Snacka om att vara lite disträ... Jag kan inte ens hålla dagens tema i huvet mer än typ 20 minuter så att ta bilder för teman dagar i förväg är ganska omöjligt, jag har ingen aning vad som är temat då... Måste kolla in på FB och stämma av vad som gäller dag för dag...  
Så var så goda här kommer mina senaste bilder.  
 
Bild 113: stol 
Klara Johanssons fåtölj på Storgatan i Halmstad. En uppvärmd betongfåtölj med tillhörande läslampa. Konstnären Kamil A Lukaszewics skapar nyfikenhet kring Klara. Klara blev Halmstads första kvinnliga student och var tidens kända fritänkare som slogs för kvinnliga rättigheter och som dessutom var öppet lesbisk.
Bild 114: öga 
Likt ett ÖGA mer än en HIMMELSBÅT för mig. 
Skulpturen har hämtat sin form ur sinnebilden av en eka, vars kropp reser sig vertikalt mot himlen.
När skymningen faller lyser verket av blått neonljus som bildar en skarp kontrast mot kvällens mörker. Himmelsbåt är skapad av konstnären Torgny Larsson.
 
Bild 115: finger
Fingerfärdig med tärning...
Bild 116:platta
Ett måste varje dag... hi hi ;D 
Bild 117: klockan 21
Ännu en fantastisk dag med sommartemperatur... Bilden är tagen 21.00 Solen har gått ner. 
Bild 118:spegel
Bild 119:lugn
 Bild 120: tandborste
Bild 121: sked
 Bild 122: ute
 Bild 123: en  
En sockerbagare... En fika i Alingsås på Stora cafédagen.
 Bild 124: logga 
Världens bästa korv.... 
Bild 125: blomma
 Bild 126: pil 
Bild 127: ansikte 
Jobbade till sent, fick bli en selfie i dag.
Bild 128: mynt
Bild 129: redo 
Redo för att ta mig till jobbet... Ny dag, nya utmaningar!
Bild 130: mat 
Första skörden för året...  Så gott!
 Bild 131: hål
Görans och mitt andningshål i vardagen. Både motion och själslig konsentration, minska stress, hålla kroppen smidig, och öka välbefinnandet och hälsan. 
 

 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Tack för alla fina bilder du bjuder på. Du är både duktig på att ta kort och välja ut matchande motiv. En bra kombination. Kram Bobo

Svar: Tack Bobo! Jag försöker att tänka lite kreativt i mina motiv. Vill att det ska väcka något hos betraktaren. Det är inte alltid det fungerar men tanken finns där. 😃 Ha en bra dag kram Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: