Jag har bestämt mig! Det blir inga fler bilder ... jag tar paus

Jag har bestämt mig! Det blir inga fler bilder ... jag tar paus från #Enbildomdagen 2014... kanske återkommer jag i höst med bilder med speciella teman. Vi får se...
 
Men var inte orolig det blir definitivt fler bilder... bilder jag själv känner för att ta... bilder jag inte behöver för något speciellt tema, foton som jag känner har känsla för just mig själv, här och nu och som kanske kan tilltala någon annan också. Bara för att jag vill. 
Syftet med projektet var att komma igång och fotografera mer till vardags och inte bara ”jobba” utan också dokumentera menar Tobias Fischer (yrkesfotograf) saker jag ser och personer jag möter. Det är ett välkänt faktum att övning ger färdighet. Målet med att utmana sig själv med det här projektet är att utvecklas som fotograf och kanske få upp ögonen för idéer och tekniker som man kanske inte har använt tidigare.

Oavsett om du är yrkesfotograf eller inte så är det här ett sätt att bli bättre på att fotografera. Förutom detta kommer vi att få en bilddagbok full av minnen från året som gått.  365 bilder på ett år. En bild om dagen. Om du inte känner att du hinner ta en bild om dagen hela 2014 så kör två månader, en månad, två dagar i veckan eller kanske bara onsdagar. Tanken är att posta bilderna på facebook, instagram eller twitter med taggen #enbildomdagen2014

Och visst har jag utvecklats som fotograf... det kan jag själv se... och jag tänker nog på ett annat sätt när jag tar bilderna...  Men lite av lustfylldheten har gett med sig en aning... jag behöver vila... vila i att ta vilka bilder jag vill.  

Så håll till godo här kommer de sista bilderna från de olika teman, 150 st blev det sammanlagt fram till dagens bild (januari -maj). 
 
 
Bild 132: #idag Ömsom sol, ömsom regn... Barnen var dock glada
 
 
Bild 133: i fickan 
 
 
Bild 134: #hemma
 
 
Bild 135: #hud
 
 
Bild 136: #dröm 
Vi har alla många drömmar inom oss. Tänk om alla fick vara friska och leva med hälsan i behåll, leva i fred i en värld där kärlek kunde råda. Att alla fick vara just det som de själva vill vara i sitt högsta potentiella... Vilken fantastisk värld ❤️
 
Bild 137: #klocka Klockan 3 fika... 
Bild 138: #stig
 
 
Bild 139: #kort
 
 
Bild 140: klockan 19 
Kvällens solstrålar smeker naturens blomning...
 
 
Bild 141:#gömda 
Allt för länge gömda i skorna...
 
Bild 142: långt borta 
 
Bild 143:#ljus
 
Bild 144: ord på S 
 
 
Bild 145: #hjälte  I Halmstad har vi många superhjältar vissa av dem kommer farande på cykel... 
 
 
Bild 146: tre saker 
 
 
Bild 147: favorit
Jag älskar havet! Havet under årets alla månader... Stilla ro och nära eller stormar och gäss. Isflakens klingande vädjan och solnedgångarnas ljus.
 
 
Bild 148: #ärtor 
 
Bild 149:  # känsla
Carolina Falkholts graffitikonstverk heter Pi och mitt emot stadsbiblioteket i Halmstad. Gesten som handen signalerar kan läsas som en välsignelsegest, en talargest eller en handuppräckning, men konstnären har hämtat den från teckenspråket där Pi är ett förstärkningstecken, som i ”jag gillar verkligen graffiti”.
 
 
Bild 150: #kläder....
Min kära sambo Görans uniform sedan 1982... Snacka om att gå i samma kläder ;D  
 
 
 

Kommentera här: