Tema: Orange

Väckarklockan ringer och man försöker att vakna till… sömndrucken ligger jag kvar i sängen och sträcker mig efter mobilen, mobilen har blivit min vän… jag använder den varje dag som fotodokumentation i en bild om dagen. De olika teman varierar oändligt och det är inte lätt att känna att man blir riktigt nöjd. Många duktiga fotograferar lägger ut bilder som sporrar en att bli bättre och bättre och jag känner verkligen att jag utvecklas. Ja det är till och med så att jag har sökt in på högskolan i höst och vill läsa 7.5 p i digital bildbehandling. Fantastiskt roligt att lära mig mer och mer gällande fotografering och bildbehandling. Roligt och stimulerande. Är otroligt sugen på en digital systemkamera. Vad ska man köpa? någon som vet? Nu utforskar jag reflektioner, ljussättningar och kontrast m.m. Otroligt stimulerande och roligt att söka kunskap på nätet där det finns mycket att lära av bra fotografer som lägger ut små filmsekvenser där de lär ut olika tankar och idéer om hur man blir en bättre fotograf och hur man ska tänka vid ljussättningar m.m. tex. https://www.youtube.com/user/pmcc150
youtobe är fantastisk när man vill lära mer.
 
I dag har det varit temat orange, och redan under tidig morgontimma när jag for till jobbet strax efter sex och solen gick upp såg jag en chans att rikta mobilen mot trädtoppar och soluppgången. Här följer dagens fotodokumentation, sist av bilderna ligger den bild som jag senare utsåg som representant till dagens bild och fick en plats med de övriga amatör och proffsfotograferna på FB och Instagram i ”En bild om dagen 2014” #enbildomdagen2014
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Där fanns flera fina bilder men när jag kom till sista var det ingen tvekan. Förstod att det var den du valde. Låter både kul och stimulerande med höstkursen.Hoppas du kommer in. Jag vill också utvecklas. Lära mig att få en lyktstolpe att stå kvar. En sol att gå ner i just mitt hav. Fånga när en elefant flyttar in i ett fågelbo. Det lilla i det stora. Eller tvärtom. Aj! Nu fick jag blixten mitt i ögat. Vad gör han här? Blev det något grönt kort? Hoppas det. Kram Bobo

Svar: Ha ha ha!!! Du är underbar! Skulle gärna se den där lilla elefanten komma flygande till boet. 👍
Det gröna kortet är i hamn ⛳️ 😃
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: