Den rosa semlan mot cancer!

Jag har varit med på årets viktigaste event, en härligt kärleksfull kväll för 150 kvinnor tillsammans mot cancer. Jag var med och tillsammans med många gjorde vi årets Rosa fettisdag till något stort!

Vi bjöds på rosa skumpa, rosa semlor och mycket annat smått & sött.

 
 
 
Det blev en riktig minnesvärd afton med massor glada skratt, djupa tankar, underhållning,

Utlottningen av de fina priserna från en lång rad fantastiska sponsorer var stort och digert och den gemensamma insamlingen till cancerforskningen var fenomenal.

Kvällens konferencier var mycket proffsig, Linn Maria, känd för sin röst och sina ord.

Vi fick lyssna till berörande berättelser t.ex. av min egen syster Birgitta Lindberg och en fantastisk show av sångerskan My Blomqvist Olsberg och pianisten Magnus Ludwigsson.

Många hade under kvällen anammat det rosa temat och det syntes i klädseln: Festligt och i rosa

Jag klämde på bröst för att själv kunna få en förståelse för hur jag själv kan lära känna mina egna bröst och undersöka mig själv. Jag hoppas du gör det, du också...

http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Forebygga-och-risker/Tidig-upptackt/Lar-kanna-dina-brost/

 

 
Tack till dessa fantastiskt fina tjejer som ligger bakom projektet  Lisa Carpevi, Jessica Ljunglöf och Jennifer Miljeteig. Ett initiativ som startade för ett år sedan efter en Jennifers vänner fick beskedet om kronisk obotlig cancer.
 
Tack till Lisa, mycket god vän till min kära syster för att vi fick vara med och dela detta med er.  
 
Till min syster och till min dotter...

Intäkterna gick oavkortat till cancerforskning. På insamlingen http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/insamlingar/?collection=7581 har vi tillsammans samlat in 33 300 och i går på eventet samlade vi in 61 940 kronor. Vi har alltså tillsammans samlat in 95 240 kronor! Fantastiskt! 

Nästa år kan du själv vara med och sprida detta engagemang till din egen ort "Rosa fettisdag" och samla in pengar till cancerforskningen. Samlas några tjejer, ha det trevligt och samla in pengar för en god gärning samtidigt.

Är du på?

Kommentera här: