Fick en inbjudan på Fb om att delta...

Nu ger jag mig på uppdraget #enbildomdagen2014 som Tobias Fischer startat upp. Igår var det självporträtt - ha, ha, ha ....fick detta uppdrag ca. kl 23.15 av en mycket god vän, skitkul men otroligt sent på nyårsdagen.... men kände mig genast manad att hänga på detta roliga experiment. Kastade mig upp ur sängen där jag sjunkit ner för natten. Fick till ett kort med min Iphone och med hjälp av dottern fick jag också till det där med # enbildomdagen2014 och tryckte på share. Ha ha ha... Kommer absolut inte att hinna/komma ihåg/klara/vilja fota ett tema varje dag men otroligt roligt kommer de bli de dagar jag hinner och orkar. Tycker dock det är fantastiskt kul med foton. Oftast säger ett foto mer än tusen ord.

En bild om dagen 2014
365 bilder på ett år, ett nytt tema varje dag, det är mitt, Tobias Fischer projekt under 2014. Syftet med projektet är att komma igång och fotografera mer till vardags och inte bara ”jobba” utan också dokumentera mina dagar, saker jag ser och personer jag möter. Det är ett välkänt faktum att övning ger färdighet. Målet med att utmana mig själv med det här projektet är att utvecklas som fotograf och kanske få upp ögonen för idéer och tekniker som jag idag inte använder nu.
Oavsett om du är yrkesfotograf eller inte så är det här ett sätt att bli bättre på att fotografera. Förutom detta kommer du att få en bilddagbok full av minnen från året som gått. Om du inte vill hitta på egna teman så får du gärna ta mina. Häng med! 365 bilder på ett år. En bild om dagen. Om du inte känner att du hinner ta en bild om dagen hela 2014 så kör två månader, en månad, två dagar i veckan eller kanske bara onsdagar. Posta bilderna på facebook, instagram eller twitter med taggen #enbildomdagen2014

Men som sagt – övning ger färdighet.


Och med den utmaningen kastar jag mig in i projektet...

Här kommer första bilden som var självporträtt

Dagens bild och tema är frukost

Häng på du också... 
De olika teman för dagen hittar du på:http://tobiasfischer.se/teman-2014/
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Låter kul men tufft. Jag blev en aning nostalgisk när jag såg Hallandsposten på bordet. Hur långt innan får du reda på dagens tema? Eller vet du redan hela årsprogrammet?

Svar: Häng på Bobo! Hela årets teman ligger ute. Man behöver inte köra hela året, man kan bestämma sig för två dagar i veckan om man vill eller köra 1 mån eller när du precis själv du vill.
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: