Varmt vatten...

Oj vad man är beroende av varmt vatten… För en vecka sedan gick vår cirkulationspump sönder i pannan. Det innebär att vi stod utan varmvatten och värme i huset. Värmen är inget bekymmer då vädret visade sig från den allra bästa sidan under veckan. Jag till och med mätte upp en skuggtemp på 23 gradig värme på yttertemperaturen utomhus i går eftermiddag när jag kom hem. Underbart härligt! Däremot skulle jag iväg på kvällen för en härlig samvaro med kollegorna på Lizzys Café i Holm. Då undrar man om man ska kasta sig in i en iskall dusch eller om man ringer sin underbara syster som har hela huset fullt, egna barn med klasskompisar högt och lågt… Snälla får jag låna lite varmt vatten? Jo, kom du… Tack snälla!

En underbar kväll i ett gammalt omgjort stall blev fantastisk, med underbar sång och musik från Ola (en förälder i vår barngrupp) och massor av god mat, trevlig samvaro och allsång.

Kvällens värdpar... Hjärtligt tack!

Senare på kvällen när jag sminkade av mig fanns varmvattnet där åter…. Härligt! Rörmokaren hade varit där… ny pump! Gissa vad det första jag gjorde i morse?

Kommentera här: