Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.

Jag är en kvinna i mina bästa år heter det ju..... och ja det kan nog stämma när man tänker efter. ;D  

 
 

Det är nu jag har tid för eftertanke (ibland). Barnen är "vuxna", har flyttat ut under de senaste åren. Det kan kännas otroligt positivt men också ganska jobbigt rent mentalt ... att inte behövas mer. De är självständiga och behöver mammas omtanke lite mer sällan. Dock är jag otroligt tacksam för de åren jag fått tillsammans med dem i hemmet. Nu får jag ta del av dem genom Skype, sms, telefon och de få gånger de har tillfälle att hälsa på under året. Jag längtar till jul... du kanske förstår varför.  

 

                                                                                    
 
 
 
Dock är jag ortoligt stolt som mamma då de lyckas så bra i sina respektive univeritetsstäder med sina studier, sina yrksesval samt att klara sig på egen hand med allt vad det innebär med att ta hand om ett hem själv. Jag hoppas att jag har gett dem dessa nycklar och kunskaper för att klara sig i livet...  
 
 
 
                                            
 
 
 
 
 
 

Nu kan jag ägna mig helhjärtat åt min kärlek, mitt arbete och mina högskolestudier... hi hi man lär ju hela livet som man säger.                                    

       

 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Grattis till din blogg! Jag tror att detta forum kommer att passa dig förträffligt och att du snart kommer att ha en stor hop av följare som intresserat följer dig.
Förstår att du har kommit i en ny fas i livet där dina barn inte behöver dig som förr. Allt har sin tid och både du och de är säkert stolta över varandra. Handen på hjärtat. Vilken av de tre saker som du ska ägna dig helhjärtat åt tror du kommer att ta mest tid? ;)
Önskar dig lycka till med bloggen. Kram Bobo

Svar: Tack Bobo! Ja handen på hjärtat, vi får väl se vad allt tar i vägen, vissa saker är lite roligare än andra. hi hi ;D
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: