Influensan ställer till det...

Om ni undrar varför det aldrig kommer något inlägg på bloggen längre...
 
Vad gör du just nu? Sover... 💤
Vad gjorde du innan det? sov 💤
Vad gör du efter detta? Sover 💤
Vad gör du dess emellan? Sover... 💤
Jag glömde jag hostar också rätt så rejält samtidigt som det pyser och bubblar i mina luftrör. 🤒💤
 
 
Flera dygn till säng kan lätt bli rätt urtråkigt... jag har dock sovit väldigt mycket under hela tiden. Har mått så dåligt att jag inte ens kan ta mig till soffan, för en liten film. Fick dock ta del av flera ruskiga mord på Halmstads sjukhus. Kul med en Halmstad författare där hela omgivningen utspelar sig på hemmaplan. Skulle dock vilja ha förslag på böcker som går att lyssna till när man ligger så här helt utslagen. Orkade inte ens hålla i boken, då är det bra att kunna lysna. Jag kanske dock skulle behöva något mer kärleksfullt efter denna intensiva psykologiska spänningsroman. Kom gärna med förslag... 🤒
 
 
Att ligga till sängs i 12 dygn... jo då sängen är det inget fel på, har ju en ganska fin tempursäng och lika fin kudde, men 12 dygn är ändå 12 dygn. De första sju dygnen sov jag i stort sett nästan hela tiden. 🤒 Men sedan börjar det bli ganska tjatigt faktiskt... att bara ligga där. 
Det blev inte några liggsår som tur var. 😱
Ooo ja, jo, jag fick fin fin service! 
Vill jag ha lite luft- ska vi öppna balkongdörren lite kanske?? Lite vatten eller vill jag ha lite varmt te kanske? 😂
Odören som blir i ett sovrum när någon är sjuk är ju inte så helt fräsch heller, kan bara tänka mig... om man skulle komma utifrån in i detta. 
Tillslut låg jag där och försökte meditera mig frisk... helt plötsligt kunde jag befinna mig vid en porlande fin havsstrand, 🏝☀️solen smekte min hud och jag låg och lyssnade till suset i palmernas bladkronor. Aromerna är ljuvliga från Bougainvillea intill strandpromenaden och snart skulle jag ta mig ett härligt uppfriskande havsdopp. 💦 Drömmarna är det då inget fel på... 🤪
Dags att beställa en resa tror jag...
 
Passade på att lyssna på ännu en ljudbok: Flätan. Härligt när universum samverkar... 👍🏼💕 
En härlig liten roman om tre levnadsöden, tycker absolut att du ska läsa den.
 
Ja, så var jag då på benen igen... skakiga dock.
Två veckors hemmavisstelse så kom jag då tillbaka till jobbet, skakig och darrig efter fjorton dagar hemma. 
Snällt bad jag eleverna att vara snälla mot mig då jag fortfarande var ganska så risig... (men nu var jag tvungen att gå tillbaka, kan inte låta eleverna vänta längre).
 
Konstaterade att två elever från klassen hade klarat sig under hela tiden... resten hade varit utslagna precis som jag! Huga vilken influensa!
 
Nu har ytterligare två utvecklande veckor förflutit i klassrummet för eleverna och mig själv. Vi har hunnit fira Samernas nationaldag, Fettisdag och Valentin, även påbörjat No tema om kraft och rörelse. Har dock haft huvudvärk och feber till och från under dessa dagar. Hostan är jobbig speciellt under nätterna. Tur att det finns hostmedicin och värktabletter att ta till. Har även hunnit med nästan alla utvecklingssamtal som legat över mig under de veckor jag var hemma. Kanske gick jag förtidigt tillbaka... Influensan har varit riktigt jäklig mot mig.
Men nu vet jag att jag har tid för återhämtning...
 
 
Så kom då äntligen snön, en fröjd för alla sportlovslediga elever!  Tyvärr låg den inte så länge, då det redan regnat bort. 
 
Vad ska jag då göra med en härlig öppen vecka framför mig? 😉
Jag börjar med att kurera mig, ligger kvar lite extra i sängen i dag...
Planerar och tänker ut...  för senare i veckan tar jag mig en road tripp igen. Bäst att passa på att träffa nära och kära! Härligt med ett Sportlov.... 💕 dagar att ta som de kommer, njuta och göra precis det jag vill själv. 
 

Kommentera här: