Många upplevelser....

Undrar ni var jag har tagit vägen… hi hi.
Jodå, jag finns här fortfarande har dock haft gaska mycket för mig på den sista tiden.

Tro det eller ej, jag har varit på Actic och börjat träna igen…

och då tror du att jag med små steg tar klivet in för att försiktigt lyssna på min kropp och stötta och träna upp rätt muskelgrupper som ländrygg och mage… Ha ha ha!

Full fräs säger jag bara. Dans som Afro, Just Dance, Yoga, Aqua … ja vad kan stoppa mig??

Jodå säger jag till mig själv, nu måste jag lyssna till signalerna på kroppen och verkligen känna efter… hi hi, då kör jag två pass på raken och vet egentligen hur fel detta är men hur ska jag få in detta i skallen…

Jo jag skriver det här och tittar noga på orden. Flera gånger om och om igen läser jag…

Ett pass åt gången räcker Ingela. Slit inte sönder den kropp du nu håller på att bygga upp igen. Lyssna nu till din egen vetskap… inga fler diskbråck tack!

 

Så kom då Valborgsmässoafton som vi firade i goda vänners lag uppe i Trollhättan.

Jag kunde även fira mina -10 kg med nyköpta fräscha kläder.
 
 
Ett fantastiskt umgänge som fortsatte i samlad trupp till en krogshow på Folkets hus i Trollhättan. Jessica Andersson med gäng stod på scen och bjöd på en helkväll "På nöjeskryssning med svenska hits" Vilken fantastisk kväll det blev i denna musikalisk yra. Stort tack till Annika och Claes som bjöd på barbiljett till denna vidunderliga kväll som bröllopspresent.

Sång, musik, glädje, skratt och ett jäkla hålligång...

 
 
 

På väg hem dagen efter körde vi inom pappa och hans sambo Birgitta i Alingsås. Härligt med en pratstund och en mycket god lunch blev det i det vackra vädret.

 

Under veckan har vi även hunnit med att plantera lite blommor på våra två balkonger...

 

Kristi himmelsfärds helgen ägnades åt konstrunda. Tack för en härlig upplevelse hos Lena och Hanna Skoglund. Absolut värt ett besök… Ni som ännu inte har fått uppleva denna härliga oas på Ateljé Lugnet i Norteforsen, strax efter Skedala, så uppmanar jag er att göra ett besök.

 
 
 

De ska även finns med på Monet to Cezanne utställningen i Arenahallen fr.o.m. den 19 maj till 4 september. På turistahemma den 22 maj och 6 juni kommer de även ha workshop med grafiktryck.  Passa på och se deras fina utställning med keramik och målningar.

 

Hem fick vår kära lilla kyckling följa, för att joina de andra hönsen som har väntat på tillökning under en tid... nu är dock samlingen komplett. Även mitt keramikhus har hittat hem. 

 

Så kom då helgen… Min kära broder Peter bjöd till stor fest.

Syskonen samlades först till en fika på stan...

Syster Birgitta med make nattade över helgen hos oss... 
 

Peters 50 år skulle firas med pompa och ståt! Man vet aldrig om man blir 60 som han sa… och ja visst så är det ju. Det kan vi ju aldrig veta, och absolut min bror har kanske inte lättaste förutsättningar då han kämpar i cancerträsket.  Vi är alla glada för kvällens upplevelser och detta jubileum och hoppas att vi får uppleva många härliga stunder framöver. Vädret visade sig från sin absolut bästa sida och kvällen blev mycket lyckad. Det är alltid skönt att vara med som gäst och slippa springa häcken av sig som värdinna… men jag måste säga allt var mycket välplanerat och jag tror jubilaren själv kunde trivas i allas sällskap utan att bli alltför uppjagad.   

Här är vi samlade alla fyra syskonen…  och jag har jubilaren närmast!

 
Systra mi o jag
 

Dagen efter tog vi en lång promenad (9,8 km) slank in och tittade på några målningar längst med Nissan där en del av konstrundan fanns…

 
Målet för oss var dock att ta oss ner till havet och stranden.  Känna på vattnet och bara njuta av den varma brisen.
 
Veckan rusar dock på och vips står de två nya avdelningar på förskolan som skall invigas efter sommaren. Klockan nio på förmiddagen kom långtradarna med alla modulerna, lyftkranen skötte sedan resten, vid 14 stod huset på plats. Jisses vad fort det gick...

Fredagens eftermiddag kompades ut och vips satt jag på tåget för att ta mig upp till huvudstaden. Dottern fyllde år! 

Tänk om man jobbade 6:30 till 10:00 varje fredag! Vad mycket man kunde hinna med att se och uppleva…

Presenten till Carolina blev en härlig stund med fot-SPA mamma, dotter.

Njuta av varandras närvaro och samtidigt få fina fötter, vad mer kan man önska?
Lite mat kanske?
Dagen gick sedan åt att leta soffa och andra små roliga saker att ha när man ska flytta till nytt boende…

En mycket nöjd dotter bestämde sig för både ny säng och soffa… ska bli underbart och se allt på plats i Halmstad om bara 1 ½ månad. <3 Ska bli otroligt kul att få henne till stan.

 
Sedan var det redan dags att ta tåget hemåt igen...
Matsäcken nerpackad.

Jag tackar jag för helgen... Stockholm i mitt hjärta!  <3

Stort tack Carolina för gästfriheten.
Hade bara glömt hur förbaskat dyrt det är i huvudstaden. Jisses, säger jag bara!
Åter tillbaka till Halmstad med tre hjärtana. <3 <3 <3

Nu ser vi fram emot nästa fantastiska upplevelse. Nästa vecka bär det ner till Malmö och….

 

 

 

 

 

 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Då var det bara tio kilo Ingela som försvunnit. :) Du tog hela årets blogg på detta blogginlägget. :)
Från Jessica till Roddan. Var han ute och seglade?
Doktor Bobo tycker allt att du ska läsa de där orden då och då och inte falla i den där dumma fällan. Den taktiken funkar när man är tjugo ... :) Hoppas jag har fel. Hoppas även att din bror kan fira både sextio, sjuttio, åttio, nittio, hundra med sina syskon.
Kram Bobo
Kram Bobo

Svar: Bobo! Jag har varit duktig, aqua och yoga passar min kropp och jag kör "bara" två pass i veckan. Duktigt va?!

I morgon går bilen till Skåne för ett möte med Roddan. Vi ser fram emot både att segla ut och vara lite sexiga under kvällen. 😂😂😂

På onsdag om en vecka blir det en resa upp till Sthlm igen, då Carolina är färdig tandläkare. 👍🏼 jisses vad fort det har gått. 😃 Mäkta imponerad av mina barn.

Hoppas du har det bra! Tack för dina fina bilder från Österlen.
Kram Ingela
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: