Stockholm, Stockholm stad i världen....

I onsdags styrde så jag åter min lilla röda bil bort från hemorten… nya semesterdagar lockade att ta mig upp till huvudstaden och min älskade dotter.

På vägen upp smet jag även in här:Jönköping shopping och nya skor

kisspaus, sittande på parkeringen slank det även ner några ägg och lite ost som lunch.

 

Äntligen framme i Stockholm…

Även min äldsta son förgyllde med sin närvaro. Vi festade till det med lite god mat…

Torsdagen gick åt till förberedelser inför fredagens firande därefter tog vi tunnelbanan in för att möta upp mina barns pappa. Det blev en öl för dem som ville i Kungsträdgården, själv tog jag mig ett glas skumpa.

 
På fredagsförmiddagen satt vi så samlade i aula Medica, Karolinska institutet Stockholm…
 
Min älskade dotter är nu färdig och får kalla sig TANDLÄKARE, jag var en otroligt stolt mamma som satt i den fullsatta aulan för att hylla de utexaminerade studenterna. 
 
 
 
 

Tänk att tiden gått så fort… jag minns fortfarande dagen då hon som mycket liten flicka, (3 år så där),  med bestämdhet sa att hon skulle bli tandläkare.

Dagen då hon skulle uppe för intervju på Karolinska, kunde slutat hur som helst… Carolina ringde mig på morgonen med gråt i rösten och var både arg och besviken. Hon satt fast på pendeln med signalfel och fick inte tag på någon på Karolinska för att tala om att hon blev sen. Hon kom inspringande på Karolinska ca tjugo minuter sen…  där kunde hennes öde  och livsuppgift gått åt ett helt annat håll. 

Så kom dagen då vi släppte av henne och packningen i den stora staden. Hon stod då på trottoaren på Östermalm, med hängande huvud och undrade hon om vi redan skulle åka ifrån henne. Fem års studier kanske skrämde lite, inte såg hon så kaxsig ut.  

Dagarna och åren har gått i rasande tempo med både studier och hårt arbete, vid sidan om, servering på Globen och barnpassning med mera för att få lite extra pengar har nu förflutit. Nu kan hon skörda sina frukter…

Nedan följer foton från examensdagen…

Stort tack Palina, för att du tog hand om Carolina sista året... ni har stöttat varandra i en tid som innehållit glädje, svett och tårar med hårda studier. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att jag fick vara med och fira denna speciella dag. 
 

Lördagen firades med stor galamiddag för de nya tandläkarna, därefter följde efterfest… bröderna fick vara med.

 
Då passade jag på att ta den lilla röda bilen till Bålsta utanför Stockholm där min kära syster Birgitta huserar med sin familj. Här har familjen bosatt sig i ett rött charmigt hus i perfekt läge. Alldeles i närheten av Patriks barndomshem. Här blev det grillat.
 
 

Stort lycka till önskar jag er i er nya bostad. Love you! <3 

 

 

Kommentera här: