Jag erkänner...

Jag erkänner att mitt engagemang har tunnats av ganska rejält….
Jag har inte direkt något att säga… Kanske jag bidar min tid. Jag vet inte…

Mina inlägg på sociala medier har tunnats ut och mina blogginlägg har då rakt inte varit många de senaste månaderna. De är lätträknade så att säga… Mobilen ligger oftast på hyllan och så skönt det är… ibland glömmer jag även att ta med den om jag är ute och åker någonstans. 

Inte så att jag inte har tankar och idéer om olika saker utan jag har bara inte haft lust och tid till inlägg och kommentarer. Kan dock konkret konstatera att inlägg på sociala medier idag är allt för dystra, hatiska, rasistiska för att jag ska orka bry och tycka i olika kommentarer och inlägg om olika saker.  Att rulla i flödet på FB har blivit rätt deprimerande faktiskt. 

Jag har dock hittat en sak jag skulle vilja dela med mig av… ha, ha!!!

I torsdags blev jag en hantverkare igen.

I flödet på FB för någon vecka sedan dök det helt plötsligt upp en härlig invitation om att gå en keramik-kurs vid tre tillfällen hos Ateljé lilla lugnet.  Lena Skoglund som vi träffade på Mallorca och hennes dotter Hanna är engagerade konstnärer. Och i Lenas mysiga ateljé kunde nu vi som ville, få tillfälle att själva tillverka egna personliga fat.  Vid tre tillfällen skulle det tillverkas, glaseras och gås igenom vad vi åstadkommit. Vem nappar inte på en sådan härlig grej, tänkte jag… hi hi.

Så i torsdags så var det dags för första tillfället. Jag gladdes verkligen att i all enkelhet och helt opretentiöst släppa loss min konstnärliga ådra och bara låta fantasin och mina händer skapa något som kanske kunde likna ett fat.

Jag erkänner det var skitkul!
6 krutkärringar i min egen ålder och en massa olika sorters lera som vi gick loss på.  I en härlig miljö där allt andas konstnärskap bankade, kavlade, skapade och skrattade vi under en lång härlig kväll tillsammans.

Nedan följer en serie bilder från kvällen…

 Lena skär upp lite lera vi ska använda...
 
 
 
 
 
 
 
 
Mitt personliga unika fat börjar ta form...
 
Nästa gång kanske jag målar en tavla... vem vet? 
 
 
Stort tack, Lena! 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Kul att upptäcka ett nytt blogginlägg från dig. Jag förstår att du nappade på det kvällsnöjet. Säkert något som passar dig. Då räknar jag med att få se en tavla vid nästa blogginlägg. Blir det till midsommar? Midsommar 2017 eller 2018. Kram Bobo Retsticka

Svar: Du är la för rolig du Bobo! 👍🏼😂😂
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: