Sängaffär...en hel vetenskap.

Sängaffär… en hel vetenskap. 

För ett år sedan sålde vi vårt älskade hus på Brogård. För pengarna skulle vi kosta på oss, ja riktigt lyxa till det, med en fantastisk ny säng. Vi åkte till flera återförsäljare där vi provlåg den ena sängen efter den andra i olika kvalitet och sängkomforter. Tempur, Hästens, Jensen, osv….

Vi fastnade för en Tempur ställbarsäng men insåg rätt snabbt att pengarna var rätt saftiga. Vi kände att vi kanske ville åka på semester också… En resa som sedan under våren gick till ett fantastiskt romantiskt Italien. Dessutom blev det även en vigsel på Mallorca under hösten. 

Efter mycket om och men och många diskussioner med återförsäljare lovade de att en ställbar Jensen Dream skulle passa mig och mina diskbråck perfekt. Den kan både hjälpa mig i min astma och hjälpa till att avlasta ryggen då den går att vinkla upp både i fram och bakkant. Vilken otrolig lyx vi kände då.

Otroligt glada och nöjda var vi då sängen anlände till vårt nya hem för 10 månader sedan.

Dagarna gick och ryggen började värka mer och mer för varje dag och natt. Osteopaten kämpade med mina diskar… Jag konstaterade att jag fick gå upp och räta ut ryggen flera gånger per natt efter några månader. Mina yttersidor på låren var så känsliga för minsta beröring och det kändes som nerverna var blödande inuti kroppen.

Vi kontaktade återförsäljaren… han var mycket hjälpsam och han förslog att jag skulle köpa en ny bäddmadrass, Curem heaven formar sig härligt efter kroppen.  Skitdyr förstås men var gör man inte i detta läge… Man måste ju kunna sova på nätterna. Jag har ett jobb att sköta på dagarna. Desperat gör man nästan allt…  Den beställdes direkt.

Efter ytterligare tre veckor på den nya dyra bäddmadrassen var jag nu förtvivlad… Det här funkade ju inte alls.

Även om återförsäljaren var mycket förstående och trevlig och bemötte mig väl så var jag nu desperat och bad honom ta tillbaka sängen. Tyvärr! Det har gått lite för lång tid… men det vi kan göra är ju att tillverka en ny insats som kan skänka dig lindring… Ytterligare pengar sattes därför in för att äntligen kunna sova en hel natt utan att i förtvivlan och smärta behöva gå upp under nattens sena timmar. Så i november fick jag en ny insats. Jäklar vad extra pengar jag nu satt in för att kunna sova en hel natt i min säng… skulle det lyckas??

Jag kan konstatera att jag sover bättre men inte är det bra…

En dag i januari går vi så förbi SOVA-butiken för ett ärende. Göran kastar sig i en av sängarna och genast står en manlig ung återförsäljare jämte oss. Oj! vad kvicka de är.

Jag säger snabbt att vi ska ingen säng ha, för vi köpte en ny för 9 månader sedan och det har bara blivit skit av allt sedan dess. Givetvis går en försäljare igång på detta uttalande direkt. Jag förklarar min situation med mina tre diskbråck och då säger han något jag minst av allt kunde ana.

Med sin medmänsklighet och sitt varma hjärta vill han köpa tillbaka våra sängar för att hjälpa mig.

Jag förstår att givetvis kommer han att tjäna på detta men just nu är jag bara lycklig. Jag blir av med min säng… Som för andra kan vara den absolut fantastiska säng som finns. Dock passar den inte just min kropp.

Han visar oss upp till Tempur (ingen ställbar) och där sjunker vi ner och provligger… Den omsluter mig och jag känner en fantastisk frid i hela kroppen.

Efter ett ”hårt” förhandlande får vi köpa den för halva priset. Jag vet att han gör ett bra pris för oss samtidigt tjänar han kanske inte så mycket på affären… Vi har ju redan betalt en ansenlig penning för sängen vi har stående hemma. Men ändå känns det skönt att få bort de ställbara sängarna och få frid i hjärtat och börja om.

Jag måste säga att Göran dock sovit kanon under hela tiden, så det är säkert en fantastisk säng men inte för mig. Vi kommer överens om att byta sängarna tidigt under mars månad.

Så igår fredag ringer återförsäljaren upp mig på jobbet… Han låter glad och positiv och säger att han har två fantastiska nyheter för oss.
Okej! Det första är att vi kan hämta sängarna redan nästa vecka… Det andra är att vi kan behålla sängarna vi redan har då det kostar för mycket för dem att klä om dessa för återförsäljning. Han gratulerar oss till att ha gjort en mycket god affär.

Vilken lycka då kanske vi på detta vis kan sälja av dem själva om det nu finns någon som nappar på ett bra erbjudande…

Snabbt formulerar jag en annons och lägger ut på FB-loppis:

Nu har du ditt livs chans... Vi köpte nya sängar förra året. Tyvärr blev det ett felköp för mig då jag har tre diskbråck som har ställt till det rätt rejält. Nya sängar kostar ca 35 000kr ni får nu köpa dessa för 12 000 kr och får samtidigt med en extra kassett. 2 hårda + en medium mjuk "köpt i nov 2015" . 2 st ställbara sängar, Jensen Dream, 90 gånger 200 cm. Bäddmadrasser Jensens Soft Line. Dessutom kan jag låta gå med en extra bäddmadrass anvyänd endast 3 veckor. Curem heaven firm ca 4000kr bäddmadrass som formar sig efter din kropp. Alla kvitton finns. Här kan du göra en riktigt bra affär.

Och i dag har ett härligt par i vår egen ålder gjort ett jätteklipp… pga. min fantastiska annons som hon sa.
De blev nu ägare till en mycket fin och dyr säng till ett kanonpris. Må sängen bli helt fantastisk för dem.  

 

Dock blir det några få nätter på luftmadrass här… Hoppas ryggen håller! 

 

Oj! Hannes, Görans son, hade visst ett Njuta-häfte!

Halva priset på hotell och imorgon är det dessutom Alla Hjärtans dag.  Man kanske ska passa på… <3

 

 

Vi ringer snabbt för att kolla… kvällsmiddag, hotellrum och frukost ingår… Halva priset! Det är vi värda <3 

 
 
 
 

Kommentera här: