Glad, överväldigad och stolt...

Otroligt glad, överväldigad och stolt och nästan lite mallig (nä förresten det ordet hoppar vi över… det ordet är nämligen inte alls jag) över mina älskade barn. Tacksam förstås! 

Tänk att det har gått så bra för dem alla… 

I dag har Christoffer fått ett glädjande besked…

Han skall under midsommarveckan få ansvaret att vara en av representanterna från Luleå Universitet på den stora teknikkonferensen i Aten i Grekland i år.
Hans rapport: Design, Modelling and Control of Single Rotar UAV, har kommit med och nu skall han stå till svars inför hela världens tekniknördar. Vilken härlig grej att få vara med om…

Va månne det bli av honom… en framtida professor???

Jag har frågat honom om det inte är dags att söka jobb nu när han blir klar…
men han drar allt på det … trivs så otroligt bra, uppe på Luleå Universitet, och han känner inte alls att han har läst färdigt ännu… Han hoppade på som forskningsstudent under en månad… kanske han fortsätter? Tiden får avgöra.


Min dotter Carolina är uppe i Stockholm och gör sina sista veckor på Karolinska Universitetet. I början på juni står hon färdig som ny utexad legitimerad tandläkare. Och vem är inte gladare än jag att hon även fått fast jobb och bostad i Halmstad.  Kanske jag kan få ett och annat råd gällande mina tänder.  Det där med tandtråd, var och varannandag, är inte min starka sida måste jag medge.
Sedan har vi yngste sonen Zebastian, som kämpade på så väl i Unnaryd under ett år. Knegade och kämpade i en miljö som var allt annat än vad han önskade. Som väl var tog han chansen när det dök upp ett nytt jobb uppe i Göteborg,  Där stortrivs han verkligen. Dock har bostadsmarknaden varit lite kämpig för honom som för många andra. Det är mödosamt och jobbigt att ständigt vara inneboende hos olika personer. Han har dock lyckan att i sommar få hyra en bostad i andra hand under ett år. Så, underbart!  :D
Bonusbarnen:
Pontus tar även han examen från högskolan i Göteborg… I dagarna skall han bestämma sig för vilket jobb han vill satsa på. Allt tyder dock på att han blir kvar i Göteborg som färdigutbildad systemvetare.  Roligt att ha två barn att hälsa på i Göteborg som är en sådan fin stad med dess otroligt härliga charm. 
Pontus lillebror Hannes som bott hemma hos oss hela tiden är nu på väg till sin första egna bostad med sin älskade flickvän Elizabeth.  Våra barn, Hannes och Carolina, blir då grannar i ett alldeles nybyggt hus ett stenkast från vårt hem mitt i stan, inflyttningsklart lagom till semestern. Det ska bli riktigt roligt och se hur våra barn nu får till det i sina egna riktiga hem. Tänk att få göra allt till sitt eget och bo in sig..
Yngsta dottern Sanna går ur nian på Engelska skolan och vi önskar henne all lycka i sina fortsatta studier och sitt livslånga lärande…   
 

Tänk vad fort tiden går… Det var ju inte alls länge sedan man själv var i den åldern eller?

 

 

 

 

Kommentera här: