Norrköping och rikskonferens i Teknik

Tidigt, tidigt tog jag mig en dusch i går morse för att vakna till... klockan fem gick nämligen tåget upp till Norrköping för Rikskonferensen i Teknik 2015! 

Öresundståget både visade sin kärlek till oss samt klarade av att hålla tidtabellen.


Så resan upp gick fin fint, även med SJ.  För att inte timmarna skulle segade sig fram alltför mycket var det på plats med lite frukost samt lite humoristisk kåseri, berättelser vars innehåll lika skiftande som livet självt.  

I Norrköping löste första dagens föreläsningarna av varandra och ju längre dagen gick under måndagen desto svårare var det att hålla upp ögonen. Tillslut var jag tvungen att ställa mig upp för att inte dåsa till. Inte alls så att innehållet på något sätt var tråkigt eller så utan den tidiga morgonen hade satt sina djupa spår då vi så lugnt ska sitta still som åhörare.  Jag är inte van att sitta still så här under hela långa dagar.  I normala fall är det full rulle med aktivitet och barn från tidig morgon till sen eftermiddag/ kväll. 


Jag måste säga att gårdagens höjdpunkt var nog ändå föreläsningen om Teknik och sagor. Här kan jag också få bekräftelse på att jag gör ett jäkla bra jobb själv. 

Halmstad kommun kostade även på oss varsitt eget hotellrum, inte dåligt må jag säga! 😃👍🏼 tack snälla! 
Lite anekdoter från 1945 fanns på plats på väggarna...  



Vilken av filmerna låter mest intressant?

Väl på rummet fanns det tid för en stunds avkopplande och vila under en timma, sedan var det så dags för supé med underhållning och dans. 

Dansen hoppade jag men maten var mycket god.... 


Norrköpings egen Joe Labero eller Tobbe trollkarl underhöll med magiska trick sedan skrek min kropp efter vila och jag kunde nästan höra Galenskaparna sjunga... Säng säng säng innan jag kunde krypa ner på hotellrummet. 

Efter en fantastisk hotellfrukost var det dags... En härlig promenad sedan var vi på plats. 

Tisdagens föreläsningar var även dessa mycket bra och utvecklande inom ämnet Teknik. 


Jag kan konstaterar att den personliga utveckling har stimulerats ytterligare och jag känner mig nu åter laddad att teknikutmana barnen hemma på förskolan i Halmstad.   

Höll SJ tidtabellen??  Jo då!!! Och sista biten åkte vi med Krösatåget. I sakta mak glider rälsbussen in på Halmstad station.  



 Där väntar min Göran ❤️ 



Kommentarer:

1 Elena:

Hej
Funderar på att gå till Valentina Johansson i Knäred men har ingen erfarenhet av henne. Läste att du varit där. Är det något du rekommenderar? Är hon bra?

MVH

//Elena

Svar: Jag rekommenderar henne det varmaste. Hon är mycket duktig. En vitryska som verkligen vet vad hon gör. 👍🏼😃
Ingela Harrysson Nilsson

2 Bosse Lidén:

Det är aldrig lätt att vara alert längre stunder när man gått upp tidigt och rest långt. Kul att kursen var givande och att tågen höll tiderna. Tavlorna på hotellrumsväggarna var fyllda av nostalgi. Jag hade valt "Hämndens vingar". :) Jag hoppas du ställde dig upp i vagngången på tåget och läste högt från den där kåseriboken. Eller vad det, det du gjorde och några somnade och andra kastade tomater. :) Kram Bobo

Svar: Alltid härligt goa kommentarer Bobo! Ha en underbar söndag 😃
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: