Valborg

 Vy över ett fint Halmstad <3 
Halmstad i mitt hjärta <3  <3  <3  Så här vackert bor vi, bilden är tagen 100m från vår bostad.
 
 
Även här kommer det roddare och tänder på bålet. För mig har det stor charm. Jag är dock van vid lite större bål från tiden uppe i Västra Götaland. Essungabyggdens valborgsbål var fantastiskt med skönsång från byggdens kör. Några år var jag själv med och sjöng i kören... andra år stod jag strategisk till, med mina barn som då var små, och sjöng med i sångerna ändå. 
Dessa sångerna väcker härliga minnen om vår och grönska och samtidigt från min tid med Treklövern och Essungabyggden. 
 
 
Här är bröderna på promenad längst Nissans åkant.
Därefter blev det lite fika och fyramanna visst... Gissa vem som vann? 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

Vilken vy. Vad härligt ni verkar bo. Jag tror att du och Göran kom tvåa. :)

Svar: Ja vi trivs gott här med en fantastisk vy över Nissan, Engelska skolan med Halmstad museum. Närheten till Galgberget och ändå ett stenkast från centrum. 👍🏼😃
Ingela Harrysson Nilsson

Kommentera här: