Undrar ni vad jag har tagit vägen???

Jo nu har jag landat… i stan. 

Efter en intensiv vecka med flytt… 

Helgen fick ett liten abrupt  avbrott när Görans bror fick en infarkt på fredagskvällen… så mitt i flytten tog vi oss tid att ta en sväng upp till sjukhuset för att hälsa på… ängslan var stor men förbyttes i lugn när vi fick se honom där på hjärtintensiven. Även om han var trött så hade han härlig färg i ansiktet. Allt var lugnt  och stilla… Så skönt vi kunde andas ut och fortsätta med vår flytt.  

Många lass gick från Brogård till vår nya lägenhet… jag hade lovat att inte bära en enda kartong utan skulle lugnt stå och ta emot i vårt nya hem.  Gissa om man har många saker? ha ha vi som trodde att vi sålt av så mycket och att vi nu bara hade lite att flytta med oss. 

Så stod jag då här och sorterade upp, ställde på plats, dirigerade möbler till olika rum och kommenderade att vissa saker skulle ner till källarens förråd… 

 Tack för hjälpen Zebastian och Hannes för att ni bar lådor och möbler och kämpade på. 
 

Vi konstaterade rätt snabbt att vårt stora köksbord skulle bli alltför stort i lägenheten så det var inte ens lönt att försöka ta med, utemöblemanget fick ta plats i köket första veckan… Vi tog oss dock tid för en liten  second hand runda och vi hittade ett charmfullt ekbord på Halmias loppis. Här fanns även en härlig ekskänk till vardagsrummet, där  får vi plats med mormors gamla matservis och fin-glasen . En liten lapp vid utgången gjorde oss uppmärksamma på att en lackeringsverkstad tog emot möbler för lackering. Sagt och gjort vi ringde snabbt upp och redan på måndagen var Nisse själv där och hämtade möblerna för lackering… Spänningen var stor då fredagen infann sig och möblerna stod på plats i vårt nya hem. Mycket nöjd med resultatet blev vi… Vad tycks? 

 

  
 

I går tog vi så det sista från huset och sa hej då, det känns allt lite i hjärtat ändå…

Vi slipper dock städa, för idag så är en städfirma där för att fräscha till huset efter våra år på Brogård. Känns riktigt skönt att få släppa taget och lita fullt ut på att de fixar och trixar så huset är välkomnade och rent när de nya ägarna får tillgång till huset på fredag. Vi har förstått att de längtar alldeles otroligt att få komma in.

Just i detta nu sitter jag på vår nya balkong och skriver dessa rader, solen strålar från en klarblå himmel, mina fräknar har redan krupit fram på näsan. Så underbart härligt att våren är här! 

Jag ser med tillit framemot en fantastisk tid och ett underbart nytt hem att få bona in mig i… och ja, balkongen kastar jag mig snart över för att göra till en grönskande oas. 

 
 

 

Kommentera här: